اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

استخراج ۴ میلیون تن ماده معدنی از معادن ایلام

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: از ابتدا سال جاری تا کنون ۴ میلیون تن ماده معدنی از معادن استان خارج شده است.

استخراج ۴ میلیون تن ماده معدنی از معادن ایلام

رضا محمد رحیمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام در خصوص عملکرد این مجموعه در حوزه معادن گفت: استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است و براساس ظرفیت سنجی از حیث کانی های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی بوده و کل ذخائر شناسایی شده معادن استان بیش از یک میلیارد تن است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود ۴ میلیون تن ماده معدنی از معادن استان استخراج شده همچنین در حوزه اکتشاف معدن تعداد ۸ فقره پروانه اکتشاف صادر گردیده که زمینه اشتغال ۶۶ نفر را فراهم نموده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در حوزه بهره‌برداری معادن اظهار داشت: تعداد ۷ فقره پروانه بهره‌برداری دائمی با ظرفیت اسمی سالیانه ۶۸۳ هزارتن با اشتغالزایی ۴۶ نفر همچنین سرمایه‌گذاری ۶۸۰ میلیارد ریال صادر و تعداد ۲۱ فقره مجوز برداشت موقت با ظرفیت اسمی سالیانه ۳ هزار تن و اشتغالزایی ۸۷ نفر و سرمایه گذای ۱۰۰۰ میلیارد ریال صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۳ معدن و ۲۷۰ واحد صنایع معدنی در سطح استان وجود دارد که در این واحدها به ترتیب ۷۱۲ و ۱۹۲۰ نفر اشتغالزایی شده است.

محمدرحیمی در پایان از یک شاخص عملکردی برای حوزه تولید و صنعت استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تاریخ استان ایلام با تدبیر و پیگیری استاندار استان و اقدامات به عمل آمده توسط این اداره کل، هلدینگ ها و مجموعه‌های سرمایه‌گذار دولتی، سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را آغاز و ۲ طرح تولید کاغذ سنگی توسط شستا با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶۵ نفر همچنین طرح تولید فیلترهای تصفیه آب توسط شرکت غشا گستر دالاهو با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو) با سرمایه گذاری ۳۳۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۷۵ نفر در استان ایلام در حال اجرا هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول