اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فعالیت 9 هزار صنعتگر صنایع دستی در ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: هم اکنون حدود ۹ هزار صنعت گر در بخش صنایع دستی استان فعالیت میکنند.

فعالیت 9 هزار صنعتگر صنایع دستی در ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در سال گذشته ۱۸ نمایشگاه در سطح استانی، ملی و فراملی برای معرفی ویژگی‌های صنایع دستی ایلام برپا شد. 

وی افزود: ۳۳ رشته صنایع دستی تا ابتدای سال گذشته در استان فعال بود که با برنامه ریزی صورت گرفته پارسال موفق به احیای ۶ رشته دیگر شدیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تصریح کرد: برخی از رشته‌ها مثل، سیاه چادر، چیت بافی، نمدبافی، گیوه بافی و لباس‌های محلی در حال فراموشی هستند. 

وی  با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دولت، در حوزه صنایع دستی توسعه این رشته‌ها در استان‌های مختلف است؛ اظهار داشت: این میزان تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به ۵۳ طرح پرداخت شده است.

شریفی با اشاره به ثبت ۸۶۲ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی در استان ایلام ،گفت: برنامه ریزی برای اعطای مهر اصالت (نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی) در استان در دستور کار قرار دارد و سال گذشته نیز ۲۳ فقره از این ویژگی برای صنایع دستی فعال استان صادر شد. 

وی در پایان گفت: هم اکنون حدود ۹ هزار صنعت گر در بخش صنایع دستی استان فعالیت میکنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول