اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

منطقه گلستان‌کوه شکار ممنوع است

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: به منظور حفظ منطقه گلستان‌کوه خوانسار از سال 96 به مدت پنج سال این منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

منطقه گلستان‌کوه شکار ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، محمدحسین شاملی شب گذشته در جلسه بررسی مشکلات و معضلات منطقه گلستان‌کوه با اشاره به اینکه برای حفظ مراتع طبیعی از برخی منابع طبیعی استان اصفهان با رویشگاه چهار هزار لاله واژگون اجازه برداشتی داده نشده است، اظهار کرد: گلستان‌کوه و رویشگاه سایر گیاهان داروئی بُعد گردشگری بالایی دارند که البته باید بر اساس ظرفیت این مراتع گردشگر بازدید کند تا صدمه وارد نشود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه مخالف فعالیت معدن سرب و روی در روستای دوشخراط به دلیل موقعیت منطقه هستیم، بیان داشت: حفظ  پوشش یک میلیون و 700 هزار هکتاری پوشش گیاهی زاگروس استان در الویت نخست منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از سیل باید از تخریب پوشش گونه گیاهی گون جلوگیری کرد، گفت: باید از برداشت گون زارهای وردی شهر جلوگیری شود و ضروری دوستداران محیط زیست در حفظ گون‌زارها و پوشش گیاهی گون تلاش کنند.

مراتع بدون چرای دام معنا ندارد

شاملی تصریح کرد: مراتع بدون چرای دام معنا ندارد اما اگر دامداران مطابق با پروانه چرای دام عمل کنند مراتع حفظ  خواهد شد، معتقد هستم که 6 میلیون و 300 هزار هکتار مراتع استان توان 1.9 میلیون واحد دامی در یک فصل چرای دام را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه مبارزه با آفات منطقه گلستانکوه از روش شیمیایی ممنوع است و طرح مبارزه مکانیزی اجرا می‌شود، گفت: 120 هزار هکتار منطقه امن در دنا وجود دارد که 40 هزار هکتار آن در استان اصفهان است و از این میزان هشت هزار هکتار در منطقه امن قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت سمن‌ها می‌توان در حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از ورود بیش از حد گردشگر استفاده کرد، اظهار داشت: در استان اصفهان دو میلیون و 300 هزار هکتار منطقه ممنوعه اعلام شده است.

شاملی با بیان اینکه 200 هکتار اراضی استان اصفهان رویشگاه گونه گیاهی گون گزنگبین است، گفت: گونه داروئی زرین گیاه به دلیل خوش خوراک بودن برای دام در حال انقراض بود و غرق آن توسط منابع طبیعی امکان‌پذیر نبود که با توجیه دامداران در اقتصادی بودن این گونه گیاهی شاهد رونق تولید در این گونه گیاهی هستیم.

از چرای زودهنگام دام جلوگیری شود

در ادامه منصور شیشه‌فروش مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان اظهار کرد: منطقه گلستانکوه از لحاظ اقتصادی، گردشگری و فرهنگی و اجتماعی ارزشمند است و باید از چرای زودهنگام دام جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه با وجود رویش گیاهان دارویی کم نظیر در این منطقه از کندن پیاژ لاله‌ها باید جلوگیری کرد، گفت: از ظرفیت دوستداران محیط زیست باید در حفظ  منابع طبیعی باید استفاده کرد.

منطقه گلستان‌کوه شکار ممنوع اعلام شده است

 ایرج حشمتی مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت معدن سرب و روی در این منطقه گردشگری از لحاظ محیطی زیستی اشتباه است، اظهار کرد: به منظور حفظ منطقه گلستان‌کوه خوانسار از سال 96 به مدت پنج سال این منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 200 هزار هکتار مناطق تحت حفاظت محیط زیست و یک میلیون هکتار مناطق شکار ممنوعه با 160 محیط بان مدیریت می‌شود، گفت: حفاظت دولتی برای منابع طبیعی جوابگو نیست و باید از ظرفیت دوستداران محیط زیست در حفظ مراتع استفاده کرد.

انتهای پیام/63071/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول