اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خانواده مهم‌ترین خاستگاه بیانیه گام دوم انقلاب است

کارشناس مسائل تربیتی گفت: 7 موضوع اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب وجود دارد که بهترین محل برای پرورش آن‌ها می‌تواند خانواده باشد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، خانواده‌ها به مثابه خانه‌های کوچک کندوی عسل هستند که جامعه را می‌سازند.

خانواده مهم‌ترین خاستگاه بیانیه گام دوم انقلاب است

حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با اشاره به رشد سابقه و فجیع آمار طلاق در کشور در فاصله سال 1397 نسبت به سال 1391، اظهار داشت: خانواده مهم‌ترین خواستگاه بیانیه گام دوم انقلاب و مورد طمع دشمنان است و عدم کسب آموزش‌های لازم زندگی مشترک و فقدان مهارت در زوجین عامل اصلی اختلافات و تنش‌ها در خانواده است اما آنچه اهمیت بیشتری از آمار ثبت شده طلاق رسمی دارد، آمار بالای مخفی و ثبت نشده طلاق عاطفی است.

کارشناس مسائل تربیتی ادامه داد: هر قدر آسیب‌های خانواده بیشتر می‌شود، آسیب‌های اجتماعی هم افزایش می‌یابد و این نشان‌دهنده رابطه مستقیم وضعیت کارکرد خانواده و جامعه است، بخشی از اختلال در کارکرد خانواده به رسانه و شبکه‌های ماهواره‌ای که البته مخاطبان بسیار بیشتری از زنان نسبت به مردان دارند، مربوط می‌شود.

روابط زن و شوهر؛ پیچیده‌ترین نوع رابطه

وی افزود: بسیاری از ناهنجاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند شاخ‌های اینستاگرام و یا عمل‌های زیبایی عجیب‌ و غریب، به ضعف عاطفی افراد و کمبود محبت در خانواده‌ها مربوط می‌شود، بر اساس تحقیقات انجام‌شده، خانواده‌های ایرانی خانواده‌های خوبی هستند، اما کاربلد نیستند و متولی خاصی هم در کشور برای این موضوع وجود ندارد.

تراشیون تأکید کرد: در ارتباطات فردی، پیچیده‌ترین ارتباط، مربوط به روابط زن و شوهر است، چراکه زن و شوهر با خود واقعی و حقیقی یکدیگر ارتباط دارند و آن چیزی نیستند که در جلسه خواستگاری از خود نشان داده بودند.

فقدان مهارت در زوجین؛ عامل اصلی اختلافات و تنش‌ها در خانواده

کارشناس مسائل تربیتی عدم کسب آموزش‌های لازم برای زندگی را عامل بسیاری از مشکلات خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: متأسفانه دختران ما عناصر جدول مندلیف را در دبیرستان آموخته‌اند، اما حتی دو ساعت هم درباره نوع تعامل صحیح با مادر شوهر خود آموزش ندیده‌اند و این در حالی است که مادر شوهر نقش جاده پر پیچ‌وخم زندگی را دارد که نمی‌توان آن را حذف و منفجر کرد و جزء لاینفک زندگی او است.

وی با ابراز تأسف از گرایش‌های دختران و پسران جوان به موضوعات غیرضروری و غفلت از آموزش‌های لازم برای زندگی مشترک، اذعان داشت: متأسفانه در جامعه‌ای که بسیاری از والدین به دنبال کلاس‌های آموزشی غیرضروری با هزینه‌ها و وقت بالا هستند، تا امروز حتی یک نفر هم نیامده و از من نخواسته که چند مهارت دلبری از شوهر را به دختر من بیاموزید و این در حالی است که این مهارت از ضروریات زندگی یک خانم است.

مشغول کردن جامعه به مسائل اقتصادی سبب غفلت از فرهنگ شده است

تراشیون مشغول کردن جامعه به مسائل اقتصادی و در نتیجه غفلت از مسائل فرهنگی را نقشه امروز دشمن در تزلزل خانواده در ایران خواند و خاطرنشان کرد: امروز بیش از 250 شبکه ماهواره‌ای معارض جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند و این در حالی است که کشورهای بزرگ و پرجمعیت چین و روسیه حتی یک شبکه معارض هم ندارند.

کارشناس مسائل تربیتی بابیان اینکه مهم‌ترین خواستگاه بیانیه گام دوم انقلاب، خانواده است، ابراز داشت: 7 موضوع اصلی در بیانیه وجود دارد که بهترین محل برای پرورش آن‌ها می‌تواند خانواده باشد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، خانواده‌ها به‌مثابه خانه‌های کوچک کندوی عسل هستند که جامعه را می‌سازند.

کسانی که با سریال‌های خارجی مأنوس هستند، آلوده می‌شوند

وی درپایان با اشاره به اثر بالای تکرار در فرهنگ‌سازی، گفت: نتیجه تکرار، باور است و دشمن به‌خصوص در ساخت سریال‌های 200 قسمتی از این موضوع به خوبی استفاده می‌کند و بی‌حیایی و روابط نامشروع زن و مرد متأهل به دلایل واهی را توجیه و عادی‌سازی می‌کند و در ایران هم کسانی که با این سریال‌ها مأنوس هستند، آلوده می‌شوند که نمونه‌های آن موجود است.

انتهای پیام/63106/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول