اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روایتی از آرای تعیین کننده در انتخابات شهرستان اصفهان

در شرق اصفهان این روزها تنور تبلیغات و انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار پر حرارت دنبال می شود، جایی که در ادوار مجلس همیشه رای تعیین کننده‌ای داشته است.

روایتی از آرای تعیین کننده در انتخابات شهرستان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق اصفهان، شهرستان اصفهان در کل کشور با ویژگی‌های خاصی که دارد خطه‌ای نام آشناست؛ این خطه آوازه‌اش از برخورداری شنیده می‌شود اما شهرستانی است که فقط برخورداری درخور چهارباغ و چند محله‌اش است و قسمت عمده این شهرستان با واژه‌هایی که معنی برخورداری می‌دهد بیگانه است.

یکی از ویژگی‌های این شهرستان که خاص بودن آن را به معرض نمایش گذاشته وسعت و پهناوری این خطه است که یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های کشور به‌حساب می‌آید و همیشه کاندید تبدیل شدن به چند شهرستان کوچک‌تر بوده است، که تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

کمی از مرکز این شهرستان که به سمت شرق حرکت کنیم به بخش‌های شرقی اصفهان می‌رسیم، بخش‌هایی که هرکدام به اندازه یک شهرستان پهناور هستند، بخش‌های مرکزی، کوهپایه، جلگه، بن رود، جرقویه سفلی و جرقویه علیا شش بخش شرقی شهرستان اصفهان هستند.

مردم بخش‌های شرق اصفهان افرادی زحمتکش هستند که بیشتر افراد در این منطقه در بخش‌های جنوبی‌تر و حاشیه زاینده‌رود به کشاورزی و مشاغل وابسته به آن مشغول‌اند و در بخش‌های شمالی‌تر کار در صنایع شغل اکثریت است؛ مردم این منطقه همیشه از ابتدای انقلاب با تمام توان پشتیبان انقلاب اسلامی ایران بودند و هرکجا که لازم بوده در دفاع از این انقلاب تمام‌قد به میدان آمده‌اند.

مردم شرق اصفهان همیشه درصحنه‌های مختلف انقلاب با شور و حرارت خاصی شرکت می‌کنند که یکی از این مصادیق حضور پرشور آن‌ها در انتخابات است و گذری بر تاریخ‌های انتخاباتی گواهی بر این ادعاست.

*منطقه‌ای که نامزدها حساب ویژه‌ای برایش باز کرده‌اند

ازاین‌رو در انتخابات اهمیت شرق شهرستان اصفهان بر هیچ کاندیدایی پوشیده نیست و خصوصاً در انتخابات مجلس که انتخاب از سطح شهرستان است، این خطه می‌تواند نقش بسزایی در ورود یک فرد به بهارستان را ایفا کند و در این رقابت، منطقه‌ای حساس است.

اهمیت این منطقه از شهرستان باعث شده تنور تبلیغات در این منطقه از همان دقایق شروع زمان تبلیغات داغ شود و از پوستر گرفته تا دورهمی‌ها و جلسات تبلیغاتی همه در این منطقه بر پا شود؛ این تنور داغ در فضای مجازی و حقیقی در شرق اصفهان از کاندیدها و مدیران تبلیغات آن‌ها رصد و در حال تولید محتوا و معرفی هستند و به قول یکی از کاندیدها بارها شده است که صندوق‌های شرق اصفهان سرنوشت انتخابات اصفهان را تغییر داده است.

*شرق اصفهانی از صندوق‌ها می‌خواهند حلال مشکلاتشان را دربیاورند

اما علاوه بر کاندیدها مردم در این منطقه هم لحظه شماری می‌کنند تا از صندوق‌های رأی حلال سال‌ها مشکلات خود را بیرون آورند، خشکی رودخانه و خشکی سفره‌ها ازیک‌طرف، صنعتی که حال و روز بیمارش طبیب‌الاطبا را می‌خواهد و کوهی از کمبودهای بهداشتی و درمانی که زندگی را در این منطقه سخت کرده است با انبوهی از مشکلات دیگر نیز از طرف دیگر انگیزه‌ای شده تا مردم در این منطقه بی‌تاب یک انتخاب کارآمد باشند تا بتوانند حداقل بخشی از مشکلات خود را حل‌شده ببینند.

مردم شرق اصفهان که گاهی وعده‌های عملی نشده کارد را به استخوانشان رسانده است بسیار امیدوارند که مجلس یازدهم مرهم دردهای آن‌ها باشد و همه روز سوم اسفند شکایت خود از ناکارآمدی برخی از مسئولان و همچنین حل شدن مشکلات خود را به صندوق انتخابات که مانند پزشکی قرار است این دردها را درمان کند، می‌برند.

خبرنگار فارس در شرق اصفهان همراه یکی از اکیپ‌هایی که برای یک نامزد مشغول تبلیغات هستند همراه می‌شود؛ از نکات جالب این گروه این است که همه جوان هستند.

یکی از این جوان‌ها می‌گوید: ما در دو شب گذشته از ۱۲ شب شروع به فعالیت می‌کنیم و درگروه‌های سه‌تایی پوسترها را می‌چسبانیم و تا اذان صبح کار می‌کنیم.

او در مورد اینکه آیا کاندید مورد حمایتش رأی می‌آورد یا خیر، می‌گوید: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم و امیدواریم که مردم به کاندید ما رأی بدهند.

چند نفر در که در حال تبلیغ برای یک کاندید دیگر هستند هم به جمع اضافه می‌شوند و جوانانی که ما با آن‌ها همراه بودیم را به یک چای داغ دعوت می‌کنند؛ همه در تلاش هستند فرصت از دست نرود و کاندید خود را معرفی کنند.

حتی شما در هر جمع چند نفره ای که می‌بینید حرف و بحث در مورد انتخابات است و خلاصه نقل مجالس انتخابات شده است؛ حتی وقتی در خیابان‌ها نیز عبور می‌کنید بسیاری از کسبه پوسترهای کاندیدهای مختلف را پشت شیشه مغازه خود قرار داده‌اند.اما فقط پوسترها و فعالیت شبانه در ستاد تبلیغاتی نیست که رنگ و بوی انتخاباتی دارد، حضور بسیاری از کاندیداها در شرق اصفهان و دیدارهای رودررو با مردم نیز بخش دیگری از شور انتخاباتی است که در این منطقه هر روز تکرار می‌شود؛ یکی از جاهایی که کاندیداها در آن حضور فعال دارند و با مردم گفت‌وگو می‌کنند مساجد است و مساجد به پاتوق‌های فعال انتخاباتی تبدیل شده که گاهی حتی مردم و اهالی یک محله هم می‌مانند و در مورد انتخابات بحث می‌کنند، با حضور کاندیدها در مساجد مردم هم بعد از نماز گاهی بیش از یک ساعت می‌مانند تا بتوانند انتخاب بهتری انجام دهند و شناخت بهتری کسب کنند.

*من رأی می‌دهم تا قاتلان حاج قاسم را سر جایشان بنشانم

ابوالفضل اعرابی که دهه هفتادی است و از ساکنین شرق اصفهان است به خبرنگار فارس می‌گوید: من در انتخابات امسال شرکت می‌کنم چون اگر من رأی ندهم و کسانی مثل من که مردم عادی هستیم و کشوری آبادتر می‌خواهیم رأی ندهند مجلس به دست نااهلان می‌افتد.

او در مورد ملاک‌هایش برای انتخاب می‌گوید: نماینده باید در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کند و قوانین برای بهتر اجرا شدن اقتصاد مقاومتی را اما ده و حرف و عملش مثل هم باشد.

اعرابی می‌گوید: چه من رأی بدهم و چه رأی ندهم با رأی بقیه پنج نماینده اصفهان مشخص می‌شوند اما من رأی می‌دهم تا او لا با رأی خود نشان دهم حامی نظام هستم و قاتلان حاج قاسم را سر جایشان بنشانم و دوم تلاش خود را انجام دهم تا نماینده‌ای که فکر می‌کنم به درد حل مشکلات می‌خورد وارد مجلس شود.

به نظر می‌رسد علی‌رغم اینکه برخی در داخل و خارج می‌کوشند انتخابات کمرنگی در پیش رو باشد؛ شرق اصفهان بیشتر از هرزمانی منتظر این انتخابات است و شور و شوق انتخاباتی سراسر آن را فراگرفته و یک حضور تاریخی در سوم اسفند را به جا خواهد گذاشت

انتهای پیام/63102/آ 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول