اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دادستان اصفهان: با شایعه پراکنان برخورد قاطع می‌کنیم

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان گفت: ترس و اضطراب ناشی از این بیماری از خود این بیماری خطرناک‌تر است و مردم بهتر است ضمن رعایت بهداشت فردی به شایعات توجهی نداشته باشند؛ دادستانی نیز در زمینه ایجاد شایعه و ایجاد دلهره در بین مردم پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

دادستان اصفهان: با شایعه پراکنان برخورد قاطع می‌کنیم

علی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت تعطیلی مدارس استان در پی شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: در روزهای گذشته تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت مدارس بر عهده استانداری‌ها بوده، اما اکنون تصمیم درباره ادامه فعالیت مدارس برعهده ستادملی پیشگیری از بیماری کرونا است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان ادامه داد: بر همین اساس رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان و  استاندار اصفهان برای بررسی ابعاد و پیگیری بیشتر این موضوع هم‌اکنون در تهران حضور دارند تا درباره وضعیت ادامه کار مدارس استان با مسؤولان متولی این مسأله رایزنی کرده و در این باره از آن‌ها کسب تکلیف کنند.

وی تصریح کرد: اگر بنا بر تعطیلی مدارس در روزهای آتی بود باید به مردم اطلاع‌رسانی شود و اگر بنابر عدم تعطیلی مدارس نیز گرفته شد، باید علت عدم تعطیلی به استحضار مردم برسد.

اصفهانی درباره احتکار اقلام بهداشتی مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع کرونا، ادامه داد: از نهادهای متولی خواسته شده تا به این موضوع ورود پیدا کنند و با افرادی که گران‌فروشی و احتکار می‌کنند، برخورد شود؛ همچنین تصمیم گرفته شده که ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سطح گسترده  توزیع شود تا مردم در این زمینه دچار مشکل نباشند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان با اشاره به موضوع ایجاد شایعه در فضای مجازی توسط برخی افراد در زمینه بیماری کرونا خاطرنشان کرد: ترس و اضطراب ناشی از این بیماری از خود این بیماری خطرناک‌تر است و مردم بهتر است ضمن رعایت بهداشت فردی به شایعات توجهی نداشته باشند؛ دادستانی نیز در زمینه ایجاد شایعه و ایجاد دلهره در بین مردم پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: احتکار لوازم بهداشتی در انبارها و داروخانه‌ها علاوه بر اینکه غیراخلاقی است، جرم محسوب می‌شود و اگر مواردی از احتکار یا توزیع خارج از عرف را پیدا کنیم قطعاً با آن برخورد خواهیم کرد، این افراد بدانند مردم آن‌ها را نمی‌بخشند و مقامات قضائی نیز با آن‌ها برخورد می‌کنند؛ بیشترین شکایات در این زمینه مربوط به اداره تعزیرات می‌شود و اگر عنوان مجرمانه پیدا کند، دادگستری نیز ورود پیدا خواهد کرد.

اصفهان در پایان خاطرنشان کرد:کسانی که اقدام به پخش شایعات کرده یا بدون اینکه از منابع و مراجع رسمی نقل کنند، مواردی را منتشر کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد چرا که نباید اعتماد و آرامش مردم در این زمینه سلب شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول