اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کرونا و همدلی مردم در نطنز/ وقتی که فرصتی برای عزاداری نیست+تصاویر و فیلم

در روزهای سخت جولان کرونا ویروس مردم شهرستان نطنز همدل و هم‌قسم در کنار هم با مهربانی در حال مبارزه با این ویروس هستند.

کرونا و همدلی مردم در نطنز/ وقتی که فرصتی برای عزاداری نیست+تصاویر و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، این روزها میهمان ناخوانده‌ای وارد شهرستان نطنز شده که موجب ترس و وحشت اغلب مردم شده است، در اولین روزهای اسفند شایعه وجود کرونا در شهرستان ‌همه‌جا پیچید، شهرستان نطنز به‌واسطه همسایگی با کاشان و نزدیکی به قم و رفت‌وآمد زیاد مردم به این دو شهر مستعد ورود این مهمان ناخوانده بود.

 تقریباً مسؤولان شهرستان حساس شده و فرماندار شهرستان نطنز با برگزاری جلسات متعدد تذکرات لازم ایمنی و بهداشتی را ابلاغ کرد و طی یک اقدام کلیه مدارس شهرستان نطنز توسط شبکه بهداشت و درمان ضدعفونی شد.

 در این‌ بین مردم خواستار تعطیلی مدارس شهرستان شدند، اما بابی توجهی مسئولان استان مواجه شد و مردم به‌صورت خودجوش مدارس را تعطیل کردند و اجازه رفتن فرزندانشان را به مدارس ندادند.

شایعات در شهر پیچید، کم‌کم خبرهای بدی به گوش می‌رسید خبر قرنطینه شدن افرادی که کسی حاضر نبود آمار آن را به‌طور رسمی اعلام کند فشارها به شبکه بهداشت و درمان زیاد شد فقط به پیام برای توصیه‌های بهداشتی برای نگرفتن این ویروس در فضای مجازی زیاد شده بود و کسی تأیید نمی‌کرد که در شهرستان شخصی به این ویروس مبتلا شده یا نه و وقتی با فشار زیاد رسانه‌ها مواجه شدند آن را به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سپردند.

تأیید ورود کرونا به نطنز و حساسیت مردم

وقتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد که این ویروس وارد نطنز شده است موج دیگری از استرس مردم را فراگرفت همه داروخانه‌ها هجوم بردند اما دریغ از یک ماسک و یک محلول ضدعفونی! مواد ضدعفونی در شهر کمیاب و شاید هم نایاب شد شاید داروخانه‌ای مقدار کمی عرضه می‌کرد ولی همان مقدار کم در همان لحظه‌های اول تمام می‌شد و مردم دست‌خالی برمی‌گشتند.

اما این همه ماجرا نبود؛ مردم وارد کارزار شدند و معنای شعر فردوسی را عینیت بخشیدند آنجا که می‌گوید بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک پیکرند روزی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

توزیع محلول ضدعفونی صلواتی در نطنز

 فروشگاه غلامحسینی در نطنز با اعلام اینکه مواد ضدعفونی رایگان توزیع می‌کند آغاز به کارکرد مردم هرروز به آنجا مراجعه و مواد ضدعفونی برای ۲۴ ساعت را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.

 

حرکت خودجوش جوانان بادرودی و محلول‌پاشی در کل شهر

 در شهر بادرود هم مردم بیکار ننشستند چند جوان کمپینی راه انداختند برای کمک به شهرداری بادرود برای ضدعفونی کردن شهر روز سه‌شنبه است حدود ۱۰ تراکتور سم‌پاش در کنار آتش‌نشانی بادرود به همه مواد ضدعفونی دریافت و شهر را ضدعفونی کردند.

 

تولید محلول ضدعفونی در مجتمع جهان صادرات نطنز

 مجتمع تولیدی جهان صادرات هم خبر از تولید مواد ضدعفونی داد که در داروخانه‌های سطح شهرستان توزیع می‌شود، شهرداری نطنز هم با همکاری شبکه بهداشت و درمان ۸ هزار لیتر مواد ضدعفونی تهیه کرد آن را در سطح شهر و اماکن عمومی سم‌پاشی کرد.

در این میان معلم‌ها هم نگذاشتند دانش آموزان درس و مدرسه فاصله بگیرند و با تشکیل گروه‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تدریس کردند.

درگذشت پدر سخنگوی وزارت بهداشت در نطنز

شهرستان نطنز شاهد یک اتفاق دیگر هم افتاد و آن‌هم درگذشت پدر کیانوش جهان‌پور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان بود، سخنگویی که این روزها تصاویرش برای ایرانیان آشناست.

شادروان احمد جهان‌پور به علت ایست قلبی از دنیا رفت، اما فرزندش کیانوش جهان‌پور سنگر اطلاعرسانی را رها نکرد و ازآنجا پیام داد که به علت عدم شیوع بیماری هیچ مراسمی برای پدر گرفته نشود و من نیز همین‌جا باید خدمتگزار مردم باشم.

تولید محتوای طنز توسط هنرمندان

هنرمندان شهرستان نطنز هم بیکار ننشستند و در این روزها در حال تولید و محتوای طنز برای روحیه بخشی به خانواده‌ها هستند.

یکی دیگر از چالش‌های خوبی که در شهرستان اتفاق افتاد عکس‌های یادگاری امیدوارکننده کادر درمانی بیمارستان خاتم‌الانبیا نطنز و فاطمیه بادرود در مراقبت از بیماران مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا بود که‌ موجی از امیدواری را در بین مردم ایجاد کرد.

بیانیه منتخب نطنز در خصوص کرونا

رحمت‌الله فیروزی پور منتخب نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی هم خطاب به مردم گفت: این روزها در کنار شما روزهای سخت و تلخی را تجربه می‌کنیم، روزهایی نفس‌گیر اما همراه با امید و توکل بر خداوند متعال که بر لطفش ایمان‌داریم و باور داریم فرداهای روشن‌تری درراه خواهد بود. در چنین روزهای خطیری، همراهی، همدلی، نوع‌دوستی و ایثار و گذشت همگان ادامه مسیر را ممکن‌تر و امیدبخش‌تر خواهد کرد

وی افزود: بر خود لازم می‌دانم از کلیه کادر پزشکی و درمانی مسؤولیت شناس و دلسوز در جای‌جای ایران اسلامی که این روزها به‌عنوان فرماندهان عرصه جهاد مشغول به خدمت به هم‌وطنان خود هستند، کمال تشکر و سپاسگزاری را داشته باشم.

به‌هرحال فارغ از اتفاقات تلخی که این روزها شاهد آن هستیم این وفاق و همدلی مردم در مبارزه با این بیماری ستودنی است و امیدواریم به‌زودی شاهد بازگشت آرامش به شهرمان باشیم.

 

 

انتهای پیام/63064/م10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول