اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بی‌خیال شدن از سود برای مقابله با کرونا/ وقتی تولید یک خط چندین برابر می‌شود

در کنار مرگ و بیماری حاصل از شیوع ویروس که بیش از 60 کشور جهان را درگیر خود کرده، خبرهای خوبی از گوشه و کنار این سرزمین حال انسان را بهتر می‌کند.

بی‌خیال شدن از سود برای مقابله با کرونا/ وقتی تولید یک خط چندین برابر می‌شود

خبرگزاری فارس اصفهان-علی‌اکبر دانشمند: این روزها تب بیماری کرونا در ایران را می‌توان در هر خانه‌ای حس کرد، بعضی‌ها با رعایت موارد بهداشتی و بیرون نرفتن از خانه فصل دیگری از زندگی خود را تجربه کردند.

کووید-19 یا همان کرونا ویروس، بیماری که شبیه سرماخوردگی معمولی است نخستین بار آذرماه امسال در شهر ووهان چین شناسایی شد، علائم این بیماری شامل تب و گاهی مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، تند نفسی و گلودرد و آبریزش بینی است.

روز 30 بهمن 98 خبری مبنی بر مثبت شدن نتایج آزمایش اولیه 2 مورد از موارد مشکوک  ازنظر ابتلا به کروناویروس در قم گزارش شد که در همان ساعت اولیه بیمارستان کامکار قم به‌عنوان محل قرنطینه و موارد مشکوک به کرونا مشخص شد.

طبق آخرین آمار (14 اسفند 98) 2922 نفر از مردم ایران به این بیماری مبتلا شدند و تعداد فوتی‌های این بیماری به 92 نفر افزایش‌یافته و تعداد بهبودیافتگان به 552 نفر رسید، در استان اصفهان نیز آمار مبتلایان این ویروس تاکنون به 66 نفر می‌رسد.

اما در کنار مرگ و بیماری حاصل از شیوع ویروس که بیش از 60 کشور جهان را درگیر خود کرده، خبرهای خوبی از گوشه و کنار این سرزمین حال انسان را بهتر می‌کند.

بیمار کرونایی مبارکه رو به بهبود است

فرماندار مبارکه در نشست خبری با اصحاب رسانه از ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در شهرستان مبارکه و بهبودی او در چند روز آینده خبر داد و پیشنهاد داد مردم اخبار و آمار تعداد مبتلایان این ویروس را از مراجع رسمی دریافت کنند.

حمیدعصارزادگان گفت: خیلی‌ها هستند که در این فضای نگران‌کننده در حال خدمت هستند؛ ما مردم با رعایت موارد بهداشتی و سپس مراجعه به متخصص و در کنار آن استفاده از احادیث و دعا می‌توانیم این بیماری را ریشه‌کن کنیم.

تلاش صادقانه نیروی‌های بسیج

بسیج، ارگانی که در هر شرایط کنار مردم است و در این شرایط که بیماری کرونا برای خود تاخت‌وتاز می‌کند مردم را تنها نگذاشته و با اقدامات آتش به اختیار توانسته روحیه‌ای دوباره به مردم ببخشد.

بچه‌های بسیجی پایگاه صاحب‌الزمان (عج) مبارکه با ضدعفونی کردن روزانه محله‌ها و معابر شهر در جنگ با این ویروس رفته‌اند و امید و نشاطی که در این بچه‌ها دیده می‌شود یک خبر خوب است.

مجید اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مبارکه گفت: یکی از رسالت‌های بسیج، ارتقای سطح سلامت جامعه است و امروز نقش بسیج در پیشگیری از شیوع این ویروس بسیار مؤثر بوده و موجبات شادی اقشار مختلف جامعه را به دنبال داشته است.

فرمانده پایگاه صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه بسیج یک قشر مردمی است، افزود: بسیج همیشه به‌صورت مجموعه‌ی فعالیت می‌کند و تجربه نشان داده کار گروهی و تشکیلاتی نتایج عالی در پی دارد و در این مورد چون حجم کار بالا است، کار تیمی نه‌تنها خسته‌کننده نیست بلکه نشاط و همدلی بین جوانان ایجاد می‌کند.

وی گفت: این حرکت به‌صورت خودجوش از طرف پایگاه صاحب‌الزمان (عج) آغاز شد که 5 گروه 3 نفره در سطح شهرستان شروع به ضدعفونی معابر و محله‌های شهر مبارکه کردند.

و اما ارگان‌های دولتی هم غافل نبودند و هرکدام از شهرداری‌های شهرستان اقدام به ضدعفونی اماکن عمومی و نقاط مختلف شهرستان در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس جدید انجام داده‌اند.

 

ظرفیت تولید ژل‌های بهداشتی 5 برابر شد

در کنار مسؤولان و مردم، شرکت‌های صنعتی هم بیکار نبوده‌اند، شرکتی در شهرک صنعتی مبارکه اصفهان در راستای تأمین ژل ضدعفونی دست، اقدام به تولید انبوه این ژل کرده و با اضافه کردن خط تولید خود از تولید 2 تن در روز به 10 تن در روز افزایش داده است که در صورت تأمین مواد اولیه روزانه قادر به تولید 60 تن از این ژل خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گلتاش با اشاره به سابقه 34 ساله این شرکت در تولید انواع محصولات شوینده و بهداشتی گفت: این شرکت سالانه 56 هزار تن شامپو، مایع دستشویی، صابون، خمیردندان و مواد ضدعفونی‌کننده تولید می‌کند.

 

سودی برای خود در نظر نگرفته‌ایم

شرکت ظریف پلیمر سپاهان واقع در شهرک صنعتی مبارکه که بیش از ۱۰۰ محصول پزشکی را تولید می‌کرد برای محافظت از مدافعان سلامت در نبرد با بیماری کرونا تمرکز خود را بر تولید سرپوش محافظتی گذاشته است.

مدیرعامل این واحد تولیدی گفت: ظرفیت تولید روزانه این محصول را ۳۰ هزار سرپوش است که توجه به نیاز وزارت بهداشت این میزان قابل‌افزایش نیز هست و با توجه به حرکت جهادی برای نابودی این بیماری در کشور، این شرکت برای تولید سرپوش محافظتی سودی برای خود در نظر نگرفته است.

سید هادی احمدی افزود: این شیلد محافظ صورت و ماسک با امکان نفوذ و بار میکروبی بالا برای رفع مشکل سرپوش محافظتی تولید شد تا کادر درمانی را در مقابل ویروس کرونا محافظت کند و پژوهشگران این شرکت با پنجاه‌ویک ساعت کار مفید موفق به طراحی و تولید این محصول شدند.

انتهای پیام/63110/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول