اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دومین گزارش میدانی دانشجویانی بسیجی اصفهان/ تجهیزات بهداشتی موجود اما گران است

تعدادی از دانشجویان پس از بازرسی نامحسوس از بیش از 300 داروخانه شهر اصفهان و برخی شهرستان‌های استان از روز 19 اسفند ماه 98 به مدت یک هفته، مشاهدات میدانی خود را خطاب به مسؤولان نوشتند.

دومین گزارش میدانی دانشجویانی بسیجی اصفهان/ تجهیزات بهداشتی موجود اما گران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بیانیه شماره 6 قرارگاه کرونای ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان، خطاب به ریاست محترم سازمان تعزیرات، ریاست محترم اداره صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان پیرامون «ارائه محصولات بهداشتی مبارزه با کرونا در استان اصفهان» صادر شد.

دانشجویان بسیجی پس از بازرسی نامحسوس از بیش از 300 داروخانه شهر اصفهان و برخی شهرستان‌های استان از روز 19 اسفند ماه 98 به مدت یک هفته، مشاهدات میدانی خود را خطاب به مسؤولان نوشتند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: مسأله فساد اقتصادی در خصوص گرانی و احتکار کالاهای پزشکی در سطح استان و کشور، امری غیرقابل انکار است. لزوم پیگیری فسادها و خیانت‌های زالو صفتان که جام خود را با خون مردم ایران لبریز می‌کنند و عامدانه در راستای ایجاد رعب و وحشت و تشویش اذهان مردم، حیله و نیرنگ می‌زنند، امری واجب و ضروری است که هیچگونه دلیل و توجیهی برای اهمال کاری، سهل اندیشی و قصور در قبال آن پذیرفتنی نیست.

دانشجویان نوشتند: جنابان مسئول! جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های استان اصفهان، متشکل از فعالان فرهنگی، سیاسی و نخبگان علمی براساس تکلیف انقلابی و اسلامی خود در راستای حمایت از اقشار مردم در شرایط مبارزه با ویروس منحوس کرونا در برخورد سریع و عادلانه با مفسدان و برهم زنندگان امنیت روانی جامعه و محتکران کالاهای اساسی پزشکی مورد نیاز مردم، با عنایت به دستور اخیر ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص تسریع در برخورد قضایی با عاملین و همچنین ماندگاری تجربه تلخ سال‌های اخیر و در زمین ماندن وظایف اصلی و کامل دو سازمان مربوطه در حافظه امت اسلامی؛ در راستای ایفای نقش تاریخی و انقلابی خود در ارتقای کارآمدی نظام اسلامی بالاخص دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری مربوطه، در پوشش افراد معمولی و خریدار، از حدود 300 داروخانه در سطح استان اصفهان در سه نوبت بازرسی به عمل آوردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمارها، نشان دهنده این موضوع است که از 4 قلم کالای پر مصرف مبارزه با کرونا (انواع دستکش، انواع ماسک، انواع ژل ضدعفونی کننده و انواع الکل) هیچ کالایی از اقلام یاد شده، به غیر از ماسک‌های فیلتر دار n95 - که به ندرت قابل دسترسی است- نایاب و غیر قابل دست یافتن نیست، اما متأسفانه هنوز اختلاف قیمت‌های مشهود و قابل توجهی در ارائه محصولات مختلف در داروخانه‌های متفاوت قابل مشاهده است که حکایت گر تخلف بعضی داروخانه‌ها و عدم وجود نظارت‌های مؤثر است، به همین دلیل در روز یکشنبه مورخ 25 اسفند رأس ساعت 10:30 صبح در محل تعزیرات استان اصفهان حاضر شدند. لیکن علی‌رغم توضیحات کامل به مسئول دفتر ریاست تعزیرات استان، اجازه ملاقات و ارائه شرح گزارش به شخص ریاست نشدند و ایشان این وظیفه رو تکلیف سازمان صمت دانست، که در این شرایط ایجاد پیچ و خم اداری در انجام وظایف ذاتی آن سازمان نه تنها باری از دوش مردم بر نمی‌دارد، بلکه در وضعیت فعلی، دردهای مردم را دو چندان می‌کند.

در این بیانیه پس از انتقاد از مسؤولان مربوطه یادآور شدند: دانشجویان انقلابی نیک می‌دانند که طبق قانون اساسی وظیفه پیگیری پرونده‌های دریافتی بر عهده سازمان تعزیرات می‌باشد و وظیفه کشف بر عهده اداره صنعت، تجارت و معدن استان می‌باشد. اما در این شرایط خاص می‌طلبد که رؤسای دو سازمان حداقل با مطالعه اصول اولیه مدیریت در شرایط بحران، تلاش جدی جهت ایجاد ساز و کار سریع بین دو سازمان مربوطه برای حل مشکلات فعلی مردم تصمیم گیری آنی نمایند و راه چاره حل مسائل مردم را در گیر و دار اداری بی انتهای خود گم نکنند و مردم را بیشتر از این با ناکارآمدی خود و دستگاه‌های متبوعشان نگران و مضطرب ننمایند.

در پایان این بیانیه می‌خوانیم: ما دانشجویان انقلابی در راستای عمل به رسالت دانشجویی خود و همچنین رفع شبهات به وجود آمده در مورد استنکاف مسئولین از شفاف سازی و پاسخگویی و اقدام صحیح، از شما مسئولان مبارزه و پیگیری در زمینه ذکر شده، مطالبه داریم که اقدامات لازم را در جهت پیگیری این موضوع و ارائه خدمات هر چه بهتر مردم مبذول فرمایید و بدانید با داشتنم روحیه محافظه کاری، بی عملی و اقدامات حداقل برای رفع تکلیف مشکلات مردم مرتفع نخواهد شد.

انتهای پیام/63064/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول