اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نوربارانی در شهر با نا رَنجی، سلوا و گندم/ جوانانی که شهر را با مهربانی آذین‌بندی کردند

عضو پایگاه بسیج مسجد نورباران گفت: در طرح #نا_رَنجی تا کنون با 41 بیمار کرونا در دوره نقاهت جهت قرنطینه خانگی مرتبط شدیم و بسته غذایی, بهداشتی دارویی به ارزش 32 میلیون تومان هدیه کردیم، همچنین با 40 خانواده نیازمند منطقه حصه و شش راه با کمک پویش #اینجا_مهربانی «سلوا» به ارزش 20 میلیون تومان همراه شدیم و در مسیر مبارزه با کرونا در کنار مردم و برای مردم جنگیدیم.

نوربارانی در شهر با نا رَنجی، سلوا و گندم/ جوانانی که شهر را با مهربانی آذین‌بندی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تا بوده در این آب و خاک، حتی در زمان‌های جنگ، قحطی، گرانی، سیل، زلزله و یا بیماری‌، خبرهایی از جنس «ایثار» نیز سر زبان‌ها بوده، یک نمونه‌اش همان جنگ یا به عبارت بهتر دفاع ۸ ساله که صدها هزار «ایثارگر» راتقدیم کشور کرد.

این‌ها واقعیت این روزها هم هست، هرچند مجریان شبکه‌های چشم‌آبی‌ها بخواهند «نعل وارون» بزنند و واقعیت‌ها را قلب کنند و برای یک مشت دلار بیشتر باز هم بر طبل سیاست «خودتحقیری» استعمار بکوبند.

اصفهان که از دیرباز نام خود را در صفحات افتخار تاریخ ثبت کرده است و آسمان این نیمه جهان پر از ستارگان درخشان عرصه‌ «ایثار» بوده و از همت‌ و خرازی‌‌اش تا کاظمی و حججی‌اش در تمامی این کوی و برزن نشانی هست، این بار هم پابه‌پای دیگر نقاط ایران اسلامی، در مسیر مبارزه با کرونا، قدم‌های محکم و بزرگی بر می‌دارد.

این روزها هم هر گوشه کشور و مخصوصاً شهر اصفهان پر از جوانان و پیران دل جوانی است که آستین همت را بالا زده و با هر توان و امکاناتی که دارند به جنگ کرونا شتافته‌اند، از تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و الکل گرفته تا ضدعفونی شهر و حتی تحویل بسته‌های حمایتی و کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان این روزهای کشور.

جوانانی که شهر را از مهربانی و ایثار، نورباران کردند

یکی از مجموعه‌هایی که در عرصه‌های گوناگون موضوع مبارزه با ویروس کرونا فعال هستند، مجموعه مسجد نورباران است که از یک ماه قبل کارش را آغاز کرده و «ایثارگرانش» ذکر یا مقلب القلوب را نیز همانجا خوانده‌اند.

محمد ایران‌نژاد از روزهای نخست کار به خبرنگار فارس، گفت: در نشستی که در روز ۱۸ اسفندماه ۹۸ برگزار شد، تصمیماتی در خصوص تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا در مسجد نورباران گرفتیم، در ابتدا تصمیم به تأمین مواد ضدعفونی‌کننده با تجهیزاتی مانند تانکر که در اختیار داشتیم، گرفتیم.

این عضو پایگاه بسیج مسجد نورباران تصریح کرد: پس از آن با برخی از اعضای پایگاه که در وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول بودند مشورت کرده و فرمول مواد ضدعفونی را بدست آوردیم، سپس با استفاده از آب اکسیژنه و موادی که خودشان در اختیارمان گذاشتند، تهیه مواد ضدعفونی‌کننده را شروع کردیم.

وی افزود: به دلیل بی‌ضرر بودن این مواد، در ضدعفونی اماکن عمومی، داخل خودروها و حتی دست و لباس‌ها نیز از آن‌ها استفاده کردیم، همچنین به‌وسیله کمک‌های مالی که از اعضای پایگاه بسیج، مسجد، مردم محله و سایر خیرین جمع‌آوری شد، توانستیم سایر مواد اولیه را نیز تأمین کنیم.

ایران‌نژاد ادامه داد: با مبالغ جمع‌آوری شده توانستیم تعداد ۱۰ کوله‌پشتی با جنس‌های مرغوب تهیه کنیم و گروه‌هایی را برای ضدعفونی محلات تشکیل دهیم، همچنین گروه‌هایی از دیگر مساجد مانند مسجد سیف‌الله خان و مسجد خان نیز به ما پیوستند.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: نقشه اصفهان را به‌صورت بنر تهیه کرده و طبق آن تقسیم وظایف انجام دادیم و کار ضدعفونی را شروع کردیم، همچنین پویش گندم را برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی فعال کردیم، حدود ۶۰ نفر از ساعت ۴ صبح الی ۲۱ مشغول ضدعفونی هستند، برای این کار خودروها و وانت‌ها را به حالت کارواش و سم‌پاش برقی به مواد ضدعفونی‌کننده تجهیز کردیم.

خط تولید ماسک را در دانشگاه علمی کاربردی امام صادق (ع) اصفهان

وی در ادامه بیان داشت: تعداد ۳ خودرو، ۱۰ کوله‌پشتی و ۵ کوله‌دستی را برای این کار قرار دادیم، همچنین خط تولید ماسک را در دانشگاه علمی‌کاربردی امام صادق (ع) واقع در خیابان بزرگمهر را افتتاح کرده و حدود ۱۲ هزار ماسک را در اختیار هم‌وطنان قرار دادیم.

ایران‌نژاد با اشاره به فروش الکل و سایر مواد ضدعفونی با قیمت گزاف به مردم، تأکید کرد: مواد ضدعفونی‌کننده را با مواد موجود در بازار تهیه‌کرده و با قیمت مناسب از ساعت ۵ الی ۹ شب مقابل مسجد به فروش گذاشتیم، همچنین تعداد ۲ هزار ماسک را به‌صورت رایگان در مناطق مختلف توزیع کردیم و حتی توزیع پک‌های بهداشتی، ماسک و دستکش را در بادرود و کاشان بر عهده گرفتیم.

عضو پایگاه بسیج مسجد نورباران اذعان کرد: ۵۰ خانواده کرونا مثبت را که در خانه قرنطینه بودند شناسایی کرده و رسیدگی به آن‌ها را بدون در نظر گرفتن شرایط مالی‌شان در دستور کار خود قرار دادیم و بسته‌هایی مثل پک ارزاق صبحانه کامل شامل نان، شیر، پنیر، کره و خرما و همچنین پک بهداشتی شامل اسپری الکل ۷۰ درصد، دستکش، ماسک پارچه‌ای و یک‌بار مصرف و بروشور آموزش نحوه برخورد با شخص بیمار در منزل را در اختیار این خانواده‌ها قرار دادیم، همچنین یک گروه متشکل از ۵ پزشک را در فضای مجازی برای این افراد ایجاد کردیم تا از خدمات این پزشکان بهره‌مند شوند.

نیازمند شدن خانواده‌های بسیاری به دلیل بیکار شدن

وی بابیان اینکه برخی از همان خانواده‌ها خودشان خیر شده و برنج، گوشت، بره، روغن، رب، ماکارونی، سویا، حبوبات، سیب‌زمینی و پیاز را برای خانواده‌های نیازمند تهیه کردند خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد خانواده‌های شناسایی شده نیازمند هستند، به دلیل بیکار شدن بسیاری از افراد، بیشتر خانواده‌های شناسایی شده نیازمند هستند، به همین دلیل دور دوم توزیع ارزاق را شروع کردیم، همچنین در این بسته‌ها پرتقال، قرص ویتامین دی و سی نیز وجود دارد.

ایران‌نژاد بیان داشت: به پیشنهاد سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، فهرستی را از ستاد مددکاری سازمان علوم پزشکی مستقر در بیمارستان‌ها گرفته و هم‌اکنون توزیع ارزاق برای آن‌ها در حال اجرا است، حدود ۹۰ پک بسته غذایی کامل و بسته‌های بهداشتی نیز توسط جمعیت مردم‌نهاد «سَلوی» در حاشیه شهر و بین کودکان کار توزیع شد، در یک ماه گذشته, روزهای سخت و پرتلاشی را با مشارکت مردم سپری کرده‌ایم و خود را برای ادامه مسیر آماده خواهیم کرد.

بوی مهربانی در طرح‌هایی از #نا_رَنجی و #اینجا_مهربانی «سلوا» تا #جنبش_هم_رسانی_گندم

عضو پایگاه بسیج مسجد نورباران یادآور شد: در طرح #نا_رَنجی تاکنون با ۴۱ بیمار کرونا در دوره نقاهت جهت قرنطینه خانگی مرتبط شدیم و بسته غذایی, بهداشتی دارویی به ارزش ۳۲ میلیون تومان هدیه کردیم، همچنین با ۴۰ خانواده نیازمند منطقه حصه و شش راه با کمک پویش #اینجا_مهربانی «سلوا» به ارزش ۲۰ میلیون تومان همراه شدیم و در مسیر مبارزه با کرونا در کنار مردم و برای مردم جنگیدیم، جنگی به ارزش ۷۱ میلیون تومان.

وی در پایان گفت: #جنبش_هم_رسانی_گندم توانسته است روی پروژه‌های خیراندیشانه و جهادی در زلزله کرمانشاه، سیل گلستان، سیل خوزستان، سیل لرستان، سیل سیستان، کودکان کار، کارآفرینی اجتماعی و مبارزه با کرونا به ارزش ۶۶۷ میلیون و ۲۳۶ هزار تومان سرمایه‌گذاری کند.

 

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول