اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گیتی‌پسند از آقایی در آسیا تا ناکامی در 5 دقیقه/ لیگ 98 پایان خوش فوتسالی یا ادامه ناکامی؟

دوره نخست لیگ برتر ۹۸ فوتسال کشور با نائب قهرمانی گیتی‌پسند به پایان رسید و این تیم وارد مرحله پلی‌آف شد، سرخ‌پوشان در مرحله پلی‌آف به فینال رسیدند؛ مرحله فینال لیگ جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز برگزار نشده تا تکلیف قهرمان سال ۹۸ لیگ برتر فوتسال کشور مشخص شود.

گیتی‌پسند از آقایی در آسیا تا ناکامی در 5 دقیقه/ لیگ 98 پایان خوش فوتسالی یا ادامه ناکامی؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیر ماه سال ۸۹ بود که سومین تیم حرفه‌ای فوتسال اصفهان وارده گردانه رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور شد، تیم گیتی‌پسند اصفهان در خرداد ماه سال ۸۹ با خرید سهمیه تیم صدرا شیراز در لیگ برتر فوتسال حاضر شد.

در سال اول حضور گیتی‌پسند در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور، تیم فولاد ماهان دیگر همشهری گیتی‌پسند در سال‌های قبل از ورود قرمزپوشان به عرصه فوتسال به‌عنوان مدعی ترین تیم حاضر در لیگ محسوب می‌شد و اینکه دو همشهری در یک لیگ حاضر باشند جذابیت فوتسال اصفهان را بیش از پیش افزایش داد.

همشهری که زود به رقیب اصلی تبدیل شد

در ابتدا حضور گیتی‌پسند کسی انتظار نداشت که این تیم بتواند به پر افتخار ترین تیم فوتسال کشور تبدیل شود و همچنین با همشهری خود یعنی فولاد ماهان رقابت پایاپای داشته باشد زیرا فولاد ماهان با بهره‌گیری از بهترین بازیکنان و مربیان علاوه بر قهرمانی در لیگ داخلی چشم‌انداز آسیای داشت و توانست در آسیا هم به مقام‌های متفاوتی دست یابد.

در اولین سال حضور گیتی‌پسند، مدیران گیتی‌پسند تمام معادلات را برهم زدن و توانستند در دوران اوج فوتسال کشور با خرید‌های خوب و برگزیدن بهترین مربیان خود را هم‌تراز همشهری خود معرفی کنند و به عنوان یک مدعی وارد رقابت‌ها شوند.

گیتی‌پسند در اولین دوره حضور خود توانست در لیگ ۸۹ به مقام نائب قهرمانی دست یابد که برای سال نخست عملکرد بسیار خوبی از این تیم به‌جای ماند، در دوره بعدی یعنی لیگ ۹۰ نیز مجدد گیتی‌پسند برای قهرمانی وارد رقابت‌ها شد اما همچون سال قبل نتواسنت به مقام قهرمانی دست یابد و به مقام نائب قهرمانی بسنده کرد.

حضور دوسال قرمز پوشان سبب شد تجربه این تیم چه از لحاظ مدیریتی و چه از لحاظ نیروی انسانی بالا برود تا سبب شود سال سوم حضور گیتی‌پسند در لیگ برتر رنگ آسیایی به خود بگیرد و بهترین اتفاقات برای این تیم در این سال رخ دهد.

دبل سرخ‌پوشان و رقم زدن بهترین سال 

لیگ سال ۹۱ فوتسال کشور بود که گیتی‌پسند با بهره‌گیری از مربی اصفهانی یعنی علی افضل توانست به اولین قهرمانی خود در لیگ برتر فوتسال کشور دست یابد و جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کند.

عملکرد موفق گیتی‌پسند در لیگ برتر کشور در رقابت‌های آسیایی نیز ادامه دار بود این تیم توانست در کشور کویت جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را بالا سر ببرد تا در یک سال دومین جام ارزشمند  خود را کسب کند علی افضل نیز به عنوان پرافتخار ترین مربی این باشگاه شناخته شود.

 

با توجه به انحلال تیم فولاد ماهان انتظار می‌رفت که تمام امکانات و کانون توجهات فوتسالی استان در ادامه اذعان گیتی‌پسند باشند و این تیم بتواند به افتخار آفرینی خود ادامه دهد اما در لیگ ۹۲ شرایط کاملا برای سرخ‌پوشان متفاوت شد و تنها در بازی آخر مقابل تیم تاسیسات دریایی تهران و شاگردان وحید شمسایی اسطوره پیشین باشگاه گیتی‌پسند، عنوان قهرمانی از چنگ تیم اصفهانی پرید تا سومین عنوان نائب قهرمانی اذعان سرخ‌پوشان شود.

آغاز ناکامی‌های گیتی‌پسند

با توجه به کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در دوره قبلی، گیتی‌پسند مجددا به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها حاضر شد اما در لیگ قهرمانان آسیا نیز گیتی‌پسند نتواسنت به مقام نخست دست یابد و کشور ژاپن را با نائب قهرمانی ترک کرد.

سال ۹۳ نیز ناکامی‌های گیتی‌پسند ادامه دار بود این تیم همچون سال گذشته خود تا یک قدمی قهرمانی رسید اما مجددا تاسیسات دریایی گیتی‌پسند را در کسب عنوان قهرمانی ناکام گذاشت تا سرخ‌پوشان اصفهان به سومین عنوان نائب قهرمانی خود در لیگ فوتسال کشور دست یابند و بدون حضور در لیگ قهرمان قهرمانان آسیا پرونده سال ۹۳ خود را بسته و وارد سال ۹۴ شوند.

روند نزولی گیتی‌پسند در سال ۹۴ سیر نزولی بیشتری به خود گرفت و بدترین عملکرد گیتی‌پسند از ابتدای تاسیس تا کنون در کارنامه این تیم ثبت شد؛ سرخ پوشان در این سال به عنوان بهتر از مقام سوم دست نیافتند تا این موضوع زنگ خطر جدی را برای این تیم به صدا در آورد و حتی زمزمه‌های منحل شدن این تیم به گوش برسد.

زنگ خطر در اردوی گیتی‌پسند به صدا درآمد

مدیریت این باشگاه پس از اینکه تصمیم به ادامه حضور در لیگ گرفت ابتدا تغییرات عمده‌ای را در بدنه باشگاه برای فصل جدید اتخاذ کرد، علی طاهری که از ابتدای تاسیس باشگاه به عنوان مدیر عامل حاضر بود برکنار شد و علی‌رضا جنتی مالک مجموعه خود مدیریت باشگاه را بر عهده گرفت.

علاوه بر خانه‌تکانی مدیریتی کادر فنی و بازیکنان گیتی‌پسند نیز در این سال تغییرات اساسی کردند که در راس آن می‌شود به آغاز فعالیت رضا لک به عنوان سرمربی جدید سرخ‌پوشان اشاره داشت.

در این سال گیتی‌پسند که رقیب‌های اصلی مثل فولاد ماهان و تاسیسات دریایی را هر سال در کنار خود داشت با جدیدترین رقیب خود مس سونگون آشنا شد، البته این تیم در سال ۹۴ نیز در لیگ حاضر بود اما در سال ۹۵ رقابت دیدنی‌تری را از خود با گیتی‌پسند نشان داد.

دیگر رقیب اصلی گیتی‌پسند یعنی تاسیسات دریایی نیز عملکرد ضعیفی را از خود در این سال نشان داد و تمام تمرکزها بر روی دوتیم گیتی‌پسند و مس سونگون ورزقان بود. شاگردان لک در سال ۹۵ تواسنتد بار دیگر به عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتسال کشور دست یابند تا گیتی‌پسند پس از دوران افول خود بار دیگر در جمع مدعیان حاضر شود.

دومین قهرمانی گیتی‌پسند رقم خورد

در این زمان شرایط گیتی‌پسند در حالت عادی قرار گرفت اما خوشحالی سرخ‌پوشان برای کسب دومین عنوان قهرمانی در لیگ و امید برای کسب نتایج بهتر در سال‌های بعدی عمر زیادی نداشت و با شروع لیگ ۹۶ شرایط مجددا روی ناخوش خود را به گیتی‌پسند نشان داد.

 

سرخ‌پوشان در لیگ ۹۶ یکی از سخت‌ترین سال‌های خود را پشت سر گذاشتند، با وجود اینکه در این سال گیتی‌پسند از مهره‌ها و بازیکنان خوبی بهره می‌برد اما در جنگ با حریف تبریزی خود مغلوب شد و حتی شرایط را برای تیم فرش‌آرا مشهد مهیا کرد و به مقام سوم لیگ دست یافت، در این سال مس سونگون قهرمان و فرش‌آرا مشهد نائب قهرمان لیگ شدند.

با وجود اینکه لیگ ۹۶ خاطرات خوبی را برای گیتی‌پسند به یادگار نگذاشت اما در لیگ قهرمانان آسیا در آن سال برای گیتی‌پسند بهتر رغم خورد، علی افضل که مجددا سکان دار سرخ‌پوشان شده بود با گیتی‌پسند تا یک قدمی قهرمانی در لیگ قهرمان آسیا رفت اما با یک بدشانسی بازی فینال را با نتیجه ۳ بر ۲ به حریف تایلندی خود واگذار کرد و ویتنام را با عنوان نائب قهرمانی به سمت وطن ترک کرد.

ناکامی در پنج دقیقه آخر!

کسب مقام سوم در لیگ برتر و نائب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا سبب شد که حواشی زیادی میان سرمربی اصفهانی و مدیران گیتی‌پسند ایجاد شود و قطع همکاری سرخ‌پوشان با افضل با قهر و جنجال صورت گیرد.

با بسته شدن پرونده سال ۹۶، گیتی‌پسند فعالیت خود را برای سال جدید با توپ پر و خرید‌های پر سر و صدا آغاز کرد، در این سال لیگ برتر فوتسال ایران به شکل واضحی به دو قطب تبدیل شد، قطب اول در اصفهان و گیتی‌پسند و قطب دوم در تبریز و مس سونگون؛ هر دوتیم با خرید بهترین ستاره‌ها وارد لیگ ۹۷ شدند.

در این سال برای نخستین بار برگزاری مسابقات به شکل پلی آف صورت گرفت، شکل و شمایلی که تنها در پنج دقیقه گیتی‌پسند را نابود کرد و سالن پیروزی اصفهان به جای جشن و پایکوبی اصفهانی‌ها به محل خوشحالی تبریزی‌ها تبدیل شد.

گیتی‌پسند در این سال با درخشش خوب در دور لیگ برتر به مرحله پلی‌آف راه یافت و با شکست حریفان به فینال رقابت‌ها رسید؛ در دوره رفت فینال گیتی‌پسند و مس در تبریز به تساوی رسیدند اما در دوره برگشت و تنها در پنج دقیقه به اتمام بازی با وجود اینکه گیتی‌پسند با دو گل از حریف خود جلو بود، با دریافت سه گل از مس سونگون بازی و جام قهرمانی را به حریف تبریزی خود واگذار کرد و نائب قهرمان شد.

 

دوره ناکامی‌های گیتی‌پسند در لیگ ادامه دار بود اما این باشگاه نا امید نشد در لیگ ۹۸ همچون دوره‌های قبلی با حضوری پر قدرت وارد رقابت‌ها شد؛ ناگفته نماند پیش از آغاز لیگ ۹۸ دو تیم مس و گیتی‌پسند حواشی‌های بسیاری را رقم زدند، دوتیم که به دنبال تضعیف یکدیگر بودند با جذب بازیکنان تاثیرگذار یکدیگر قصد تضعیف حریف را داشتند اما در نهایت دوتیم به یک اندازه توانستند همدیگر را تخریب کنند و در کل توازن قدرت به یک میزان در اردوی دوتیم ایجاد شد.

گیتی‌پسند پرافتخار ترین تیم فوتسال کشور

دوره نخست لیگ برتر ۹۸ فوتسال کشور با نائب قهرمانی گیتی‌پسند به پایان رسید و این تیم وارد مرحله پلی‌آف شد، سرخ‌پوشان در مرحله پلی‌آف نیز عملکرد خوبی را از خود نشان دادند و به مرحله فینال رسیدند؛ مرحله فینال لیگ جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز برگزار نشده تا تکلیف قهرمان سال ۹۸ لیگ برتر فوتسال کشور مشخص شود.

با این وجود گیتی‌پسند با تمام سردی‌ها و گرمی‌های ورزش، همچنان با کسب دو عنوان قهرمانی و ۵ نائب قهرمانی در لیگ برتر و همچنین کسب یک قهرمانی و ۲ نائب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان پرافتخار ترین تیم فوتسال حال حاضر کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ص۱۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول