اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مجلس آینده برای «شفافیت » و «تضاد منافع» چاره‌ای بیندیشد

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اقداماتی که مجلس آینده باید انجام دهد اصلاح ساختار بنیادین نظام اداری است که در دل آن دو مبحث مهم وجود دارد، اول شفافیت و دیگر اصل تضاد منافع.

مجلس آینده برای «شفافیت » و «تضاد منافع» چاره‌ای بیندیشد

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: یکی از اقداماتی که مجلس آینده باید انجام دهد اصلاح ساختار بنیادین نظام اداری است که در دل آن دو مبحث مهم وجود دارد، اول شفافیت و دیگر اصل تضاد منافع.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منظور از شفافیت هم مالی است و هم آرا؛ برای همه ایرانیان هم باید اجرا شود به این صورت که تمامی دارایی‌ها، حقوق مزایای مردم و مسؤولان شفاف شود.

وی اضافه کرد: شفافیت در آرا نیز اهمیت دارد، این موضوع شامل حال مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستا، شورای اصناف، اتاق بازرگانی، کارگری و سایر شوراهایی که در کشور فعالیت دارند، می‌شود.

ابوترابی در توضیح تضاد منافع تأکید کرد: این که وکلا برای خودشان، پزشکان خودشان، مهندسان خودشان و نمایندگان مجلس هم برای خودشان تصمیم می‌گیرند و از آنجا که ذی نفع هستند تعارض به وجود می‌آید و همیشه از منافع خودشان جانب‌داری می‌کند و مردم متضرر می‌شوند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تا زمانی که این ساختار نظام اداری اصلاح نشود نمی‌توانیم مانند کشورهایی که با شرعت پیشرفت کند به جلو حرکت کنیم، عنوان کرد: در مجلس دهم شفافیت آرا ۴ بار با ۴ طرح متفاوت مطرح شد، ۲ طرح از فراکسیون امید و ۲ طرح از سوی فراکسیون ولایی اعلام شد.

وی افزود: بخش مختصری از این قانون که مربوط می‌شد به شفافیت هزینه‌های انتخاباتی که در انتخابات اخیر مجلس انجام شد، که هر نماینده بگوید که پولی که برای انتخابات هزینه کرده از کجا آورده است.

ابوترابی در پایان خاطرنشان کرد: فوریت طرح شفافیت آرا قبلاً رأی نیاورد اما اصل طرح در نوبت بود، به همین دلیل بعید می‌دانم در این دوره مجلس به مرحله اجرا برسد.

به گزارش فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی روز گذشته اظهار داشت: طرح شفافیت آراء با قید دو فوریت و با امضای ۱۱۷ امضا تقدیم هیات رئیسه شد، تلاش می‌کنیم تا با همکاری سایر نمایندگان این طرح در دستورکار هفته آینده مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/م۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول