اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

عملکرد ضعیف مجلس دهم در بعد نظارتی/ مجلس دهم با دولت مهربان بود

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع مجلس دهم را در بعد نظارت موفق نمی‌دانم، به دلیل این‌که به گفته معاون پارلمانی دولت، مجلس دهم با دولت مهربان بود و این مسأله در شرایط کنونی اشتباه بود و رئیس‌جمهور هرکاری که خواست انجام داد و مجلس مانع کار او نشد.

عملکرد ضعیف مجلس دهم در بعد نظارتی/ مجلس دهم با دولت مهربان بود

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درخصوص همگرایی نمایندگان استان اصفهان در مجلس دهم اظهار داشت: مجمع نمایندگان اصفهان جزء فوق‌العاده‌ترین مجمع نمایندگان مجلس پس از انقلاب در این چهل سال بود، به‌طوری‌که ما با اتحاد بسیار خوبی توانستیم موضوعات مهمی مانند آب را جلو ببریم.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از مهم‌ترین اقدامات نمایندگان اصفهان، سفرهای استانی به کل شهرستان‌های استان که عمدتاً با همراهی استاندار و مدیرکل‌ها انجام می‌شد، بود که برای اولین بار در تاریخ انقلاب اتفاق افتاد.

وی افزود: مجمع نمایندگان، استاندار و مدیرکل‌ها به تمام شهرستان‌های استان به‌جز کاشان سفر کردند و این اتحاد تا پیش از آن بی‌سابقه بود.

ابوترابی عنوان کرد: در موضوعاتی مانند قطار برقی و کشاورزی تلاش بسیاری انجام شد و به‌ دلیل همگرایی نمایندگان اقدامات مفیدی صورت گرفت، به همین دلایل به نظر من عملکرد مجمع نمایندگان مجلس دهم بهتر از مجلس نهم بود.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی درخصوص عملکرد کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم در بخش قانون‌گذاری خوب عمل کرد و این وقت و انرژی که گذاشت باعث شد عملکرد قانون‌گذاری موفق‌تری نسبت به مجلس نهم داشته باشد.

وی ادامه داد‌: اما در بخش عملکرد نظارتی مجلس که مردم انتظار نظارت مجلس بر اعمال دولت را داشتند، خوب عمل نشد و این انتظار مردم برآورده نشد، یکی آخرین موردها هم موضوع دلارهای اعلام‌شده توسط دیوان محاسبات بود که در این موضوع و دیگر مسائل مردم انتظار داشتند در مجلس از رئیس‌جمهور سؤال شود و یا پرونده آن به قوه‌قضاییه برود. 

ابوترابی تصریح کرد: در مجموع مجلس دهم را در بعد نظارت موفق نمی‌دانم، به دلیل این‌که به گفته معاون پارلمانی دولت، مجلس دهم با دولت مهربان بود و این مسأله در شرایط کنونی اشتباه بود و رئیس‌جمهور هرکاری که خواست انجام داد و مجلس مانع کار او نشد.

تشکیل سه فراکسیون در مجلس دهم نشان‌دهنده ضعف در همگرایی نمایندگان بود

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که به‌طور معمول در مجلس شورای اسلامی دو فراکسیون تشکیل می‌شد، اظهار داشت: برای اولین‌بار پس از انقلاب، مجلس دهم سه فراکسیون تشکیل داد و این نشان‌دهنده آن است که مجلس در این دوره به هیچ‌وجه همگرا نبود.

وی بیان کرد: در حال حاضر همه مردم به‌خصوص به دلیل تورم و گرانی، ناراضی هستند و لازم است که مجلس آینده نظارت قوی‌تری بر دولت نسبت به مجلس دهم که به هیچ‌وجه نظارتی بر دولت نداشت، داشته باشد؛ دولت در زمان این مجلس هرکاری که خواست انجام داد و به هیچ‌وجه پاسخگو نبود و گویی روی زخم نمک مردم می‌ریخت.

ابوترابی عنوان کرد: برای مثال مردم حس می‌کنند که وقتی رئیس‌جمهور بگوید من صبح جمعه متوجه گرانی بنزین شدم، مورد توهین قرار گرفته‌اند؛ اگر رئیس‌جمهوری موضوع مهمی را به این میزان دیر متوجه شود، صلاحیت و کفایت لازم برای ریاست‌جمهوری را ندارد.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از وقوع گرانی بنزین و مشکلاتی که در پی آن رخ داد، دولت می‌توانست یک عذرخواهی از مردم داشته باشد که از این کار هم دریغ کرد، بنابراین مردم از مجلس یازدهم انتظار دارند که وظیفه خود در بعد نظارت بر دولت را بهتر انجام دهد.

وی در توصیه به نمایندگان دوره بعد مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتظار دیگر مردم این است که مجلس حاشیه‌ها را وارد مسائل مهمی مانند بیکاری، معیشت، گرانی، برون‌رفت از وضعیت تحریم‌ها و فعال کردن ظرفیت‌هایی که در این دولت مورد غفلت قرار گرفته است، نکنند؛ ظرفیت‌های بی‌نظیری در داخل کشور وجود دارد که این دولت هیچ توجهی به آن‌ها ندارد. 

ابوترابی خاطرنشان کرد: این که با شیوع بیماری کرونا در کشور، تولید ماسک، کیت تشخیص، مواد ضدعفونی‌کننده، پیچیده‌ترین دستگاه‌های پزشکی و حتی صادر به دیگر کشور‌ها را داشتیم، نشان می‌دهد کشورظرفیتی قوی دارد که دولت به آن توجه نکرده و مردم انتظار دارند موانع از پیش پایشان برداشته شود تا مانند همین دوران به کار و تولید مشغول شوند.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول