اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شرایط و نحوه برگزاری نماز عید فطر در استان اصفهان

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان گفت: در هر مسجدی که مردم بخواهند نماز عید فطر را می‌توانند اقامه کنند اما وضو در منازل گرفته شود، با ماسک حاضر شوند، مهر و سجاده را با خود بیاورند، مجموعه نماز عید به صورت کوتاه برگزار شود و همچنین فاصله لازم هم بین افراد رعایت شود.

شرایط و نحوه برگزاری نماز عید فطر در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شیوع ویروس کرونا از زمان شیوع بسیاری از مناسبت‌ها و مناسک را تحت تأثیر قرار دادند و از آنجا که یکی از محل‌های تجمع مردم ایران در مساجد بود، از اسفندماه اقامه نماز جماعت در مساجد تعطیل شد.

حالا با توجه به فروکش کردن شدت همه گیری بیماری، برخی از محدودیت‌ها برداشته و بعضی کاهش پیدا کرده است، با توجه به مطالبه عمومی برای بازگشایی مساجد و برقراری مناسک مذهبی، شب‌های قدر برای نخستین باری امکان برگزاری مراسم با رعایت نکات بهداشتی فراهم شد.

در همین راستا، برگزاری نماز عید فطر و راهپیمایی روز قدس نیز مورد مطالبه بود که بنابر آنچه اعلام شده قرار است رهبر انقلاب در روز جهانی قدس به صورت زنده با مردم صحبت کنند و به همین دلیل مراسمی تحت عنوان راهپیمایی روز قدس برگزار نخواهد شد.

در مورد نماز عید فطر اما آنطور که رئیس جمهور اعلام کرده قرار است نماز در مساجد به جای مصلاها برگزار شود، روحانی ۲۷ اردیبهشت ماه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: در مورد روز عید فطر بنا شد در سراسر کشور نماز عید فطر باشد اما در مکان‌هایی که اجتماع بزرگ مثل مصلی‌ها برگزار می‌شود، برای رعایت مسائل بهداشتی انجام نشود اما مساجد، محلات و حسینیه‌ها نماز را با رعایت پروتکل‌ها بخوانند؛ می‌توان این نماز را هم در خانه‌ها به شکل جمعی یا فردی خواند.

با استناد به همین صحبت‌ها بود که استاندار اصفهان عصر همان روز عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نماز عید سعید فطر در مساجد محله‌های این استان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با برگزاری نماز عید فطر در استان اصفهان اظهار داشت: در هر مسجدی که مردم بخواهند نماز عید فطر را می‌توانند اقامه کنند.

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان با بیان این که تقسیم بندی مناطق به سفید و قرمز برای روز عید فطر وجود ندارد، تصریح کرد: برگزاری نماز در مصلاها به دلیل این که منجر به شکل گیری تجمع می‌شود منع شده اما نماز در مساجد به دلیل سرشکن شدن جمعیت و این که تجمع را کاهش می‌دهد مانعی ندارد.

وی با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد: به نمازگزاران توصیه می‌کنیم در حد امکان وضو در منازل گرفته شود، با ماسک حاضر شوند، مهر و سجاده را با خود بیاورند، مجموعه نماز عید به صورت کوتاه برگزار شود و همچنین فاصله لازم هم بین افراد رعایت شود.

به گزارش فارس، حجت‌اله غلامی سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه اظهار کرد: تا روز ۲۲ اردیبهشت تعداد ۷ شهرستان از ۲۴ شهرستان استان دارای وضعیت سفید اعلام شده بود که در گزارش ۲۷ اردیبهشت مجدد وضعیتی تعدادی از این شهرستان‌ها زرد اعلام شده اما در گزارش ۲۷ اردیبهشت ماه فقط وضعیت چهار شهرستان اردستان، بوئین‌میاندشت، خور و بیابانک و گلپایگان سفید اعلام شده است.

غلامی با بیان این که این تغییر وضعیت حکایت از این دارد که باید همچنان مراقب وضعیت بهداشت عمومی، مراقبت‌های فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی باشیم، تصریح کرد: با توجه به گزارشی که از وضعیت کرونا در جنوب کشور و استان خوزستان ارائه شد، از آنجایی که که هرساله سفرهایی در این ایام از این مناطق به اصفهان وجود داشته و این مناطق در شرایط هشدار است در محورهای ورودی استان از جمله محور الیگودرز دوباره غربالگری‌ها فعال شده است.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول