اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اینجا هیچ دانش‌آموزی به خاطر پول از تحصیل باز نمی‌ماند

مدیر آموزش‌ و پرورش نجف‌آباد گفت: با برنامه‌هایی که از سال گذشته در مدارس نجف‌آباد انجام دادیم دیگر هیچ دانش‌آموزی به خاطر مسائل مالی از تحصیل باز نمی‌ماند.

اینجا هیچ دانش‌آموزی به خاطر پول از تحصیل باز نمی‌ماند

سید رضا موسوی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نجف‌آباد ابراز داشت: امسال و در سال تحصیلی جدید سعی خواهیم کرد که توزیع برابر و عدالت آموزشی در همه مدارس شهرستان نجف‌آباد همچون سال‌های گذشته برقرار شود و از این‌ رو اختیارات بیشتری به مدیران جهت گزینش کارکنان خود داده‌ شده است.

مدیر آموزش‌ و پرورش نجف‌آباد ضمن قدردانی از فعالیت کادر آموزش نجف‌آباد در زمان شیوع بیماری کرونا و تعطیلات مدارس عنوان کرد: تمامی کادر آموزش و معلمان مقاطع مختلف تحصیلی در ایام تعطیلات کرونایی به‌صورت مستمر و آنلاین  پیگیر دروس دانش‌آموزان خود بودند و ساعت‌ها در شبکه شاد و فضای مجازی به تولید محتوا می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: با تلاش معلمان نجف‌آباد، آموزش‌ و پرورش توانست به رتبه برتر تولید محتوا برسد تا جایی که بسیاری از محتوای مورد استفاده در استان اصفهان از کارهای معلمان شهرستان نجف‌آباد است.

موسوی‌زاده وضعیت فیزیکی برخی از مدارس را نامناسب دانست و افزود: در نجف‌آباد ۸۰ مدرسه تخریبی یا با نیاز به مقاوم‌سازی وجود دارد که مجموع کلاس‌ آن‌ها بالغ‌بر ۶۳۵ کلاس درس است و از نظر مدارس دو نوبتی ۶۰ مدرسه در این شهرستان است که باعث شده رتبه اول دارا بودن مدارس دو نوبتی در اختیار این شهرستان باشد.

مدیر آموزش‌ و پرورش نجف‌آباد ابراز داشت: امسال نیز مدارس دولتی حق دریافت هیچ‌گونه وجهی را از والدین ندارند جز هزینه کتاب و بیمه و برخی مجلات اما به دلیل اختصاص نیافتن سرانه دولتی به مدارس از خانواده‌ها می‌خواهیم هر مبلغی که می‌توانند به‌ صورت داوطلبانه به مدارس کمک کنند.

وی با اشاره به وضع اقتصادی خانواده‌ها و افزایش هزینه‌ها اظهار داشت: به دلیل اینکه بسیاری از خانواده‌ها توان خرید لباس فرم جدید را ندارند و با توجه به این‌که سال گذشته زمان زیادی مدارس تعطیل بودند و لباس دانش‌آموزان هنوز قابل‌استفاده است، به مدیران تأکید کردیم که طرح و رنگ لباس را تغییر ندهند تا دانش‌آموزان بتوانند همان فرم سال گذشته خود را استفاده کنند، فقط ورودی مقاطع مختلف نیاز به لباس جدید دارند که آن‌هم سعی شده با قیمتی مناسب تهیه شود یا خانواده‌ها خودشان بدوزند.

موسوی‌زاده یک از مشکلات ثبت‌نام را نبودن محل سکونت در محدوده مدرسه عنوان کرد و گفت: بسیار از بنگاه‌ها قولنامه‌های سوری تنظیم می‌کنند و در اختیار والدین قرار می‌دهند که باعث ایجاد مشکلات فراوانی شده است  اما تمهیداتی دیده‌ایم تا بتوانیم جلو این کار را بگیریم، هیچ مدرسه‌ای حق ندارد اگر دانش‌آموزی در محدود کروکی آن است را ثبت‌نام نکند.

مدیر آموزش‌ و پرورش نجف‌آباد افزود: در نجف‌آباد حدود هزار و ۱۶۲ نفر کمبود نیرو داریم که مهر امسال فقط ۱۶۰ نیروی جدید از سوی وزارتخانه به کادر آموزش اضافه خواهد شد و باقی آن را باید با افزایش اضافه‌کاری، تمدید نیروهای خرید خدمت و نگه‌داشتن بازنشستگان جبران کنیم.

وی زمان دقیق و نحوه بازگشایی مدارس را با تصمیم  ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و تصریح کرد: ثبت‌نام‌ها طبق روال قبل انجام خواهد شد و در مدارس غیردولتی و پیش‌دبستان‌ها فقط شهریه ثابت از والدین دریافت خواهد شد و هزینه سایر برنامه‌های اضافی در طول سال و زمان اجرا اخذ می‌گردد.

موسوی‌زاده در پایان در مورد هزینه سرویس مدارس سال گذشته گفت: کل هزینه‌ای که مربوط به سال ۹۹ دریافت شده بود باید برگردانده شود و هزینه پایان سال ۹۸ نیز اگر ۱۰ درصد افزایش کرایه از سوی راننده اعمال‌شده باید ۳۰درصد آن و اگر اعمال نشده باید ۵۰ درصد وجه به خانواده‌ها برگردانده شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۹/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول