اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

همه دستاوردهای یک شرکت بازیافت/ از بومی‌سازی تجهیزات تا بیمه عمر پرسنل

مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان گفت: در سال جهش تولید توانستیم تجهیز اصلی بخش پردازش کارخانه بازیافت را با مشارکت یک کارگاه تولیدی در نجف‌آباد داخلی‌سازی کنیم.

همه دستاوردهای یک شرکت بازیافت/ از بومی‌سازی تجهیزات تا بیمه عمر پرسنل

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان،  سبحان نظری امروز در حاشیه بازدید اعضای شورای شهرستان لنجان از شرکت بازیافت لنجان اظهار کرد: در سال جهش تولید توانستیم تجهیز اصلی بخش پردازش کارخانه بازیافت را با مشارکت یک کارگاه تولیدی در نجف‌آباد داخلی‌سازی کنیم.

مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان ادامه داد: قبلا این سَرَند را از آلمان وارد می‌کردیم که در شرایط تحریم و افزایش قیمت ارز این بخش از کارخانه را در داخل تولید کنیم که در نتیجه آن هزینه ۲ میلیارد تومانی به ۵۰۰ میلیون تومان کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های تحقیقاتی مشترکی را با دانشگاه اصفهان تعریف کرده‌ایم و به دنبال دریافت مجوز ایجاد مرکز تحقیقات بازیافت کشور در لنجان هستیم.

نظری با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهبود شرایط کاری پرسنل گفت: سال گذشته تمامی کارکنان را بیمه عمر ده ساله کردیم که پس از ده سال به آنان مستمری پرداخت می‌شود و اگر در طول ۱۰ سال حادثه‌ای رخ دهد ۵۰ برابر هزینه پرداخت شده به آنان بازگردانده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان با اشاره به فداکاری کادر درمان در دوران شیوع کرونا ادامه داد: کارکنان شرکت بازیافت همانند پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمانی به انجام وظیفه ادامه دادند و در مجموعه پرسنل شرکت بازیافت و خانواده‌های آنان هیچ مورد ابتلای به کرونا نداشتیم.

وی بیان کرد: شرکت بازیافت لنجان روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن زباله را از شهرداری‌ها دریافت می‌کنیم که ۳۰ درصد آن تبدیل به کود و ۱۵ تا ۲۰ درصد به عنوان زباله خشک از طریق مزایده به فروش می‌رسد.

نظری اضافه کرد: شرکت بازیافت لنجان زباله‌های ۹ شهر شهرستان لنجان، شهر مبارکه و شهر جوزدان را دریافت می‌کند و به ازای هر تن زباله مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان را دریافت می‌کرد که در سال جاری این هزینه برای شهرداری‌ها حذف شد.

مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان در تشریح اقدامات انجام شده در راستای تفکیک زباله در مبدا بیان کرد: سال ۹۹ را سال تفکیک در مبدا نامگذاری کرده‌ایم اما پیش از آن نیاز بود تا امکان استفاده بهتر از زباله فراهم شود و در همین راستا بخش تولید گرانول از مواد پلاستیکی را در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهیم کرد‌.

وی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته اقدامات اصلاحی مختلفی را در کارخانه اجرا کردیم که در نتیجه آن حجم پسماند دفنی از ۷۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافت و در ادامه به کمتر از ۲۰ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۱/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول