اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دستگیری دانه‌درشت‌ها باعث دلگرمی مردم می‌شود

امام جمعه نجف‌آباد گفت: دادگستری باید برای دستگیری و برخورد با دانه درشت‌ها برنامه ریزی کند زیرا باعث دلگرمی مردم می‌شود و آن‌ها سختی‌ها را تحمل می‌کنند ولی تحمل فساد را ندارند.

دستگیری دانه‌درشت‌ها باعث دلگرمی مردم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: رزق همه‌اش در بازو نیست و برکت روزی دست خداست اما اگر راه درست گم شود، هرچه تلاش شود نتیجه‌ای نخواهد داشت.

امام جمعه نجف‌آباد عنوان کرد: حضور زیاد مردم در دادگستری‌ها نشان از همدلی نداشتن مردم است؛ اگر همه به تکلیفمان عمل کنیم هیچ دعوایی نیست و در این راه باید به پیامبران اقتدا کنیم.

وی اظهار داشت: سال ۶۰ در چنین روزی رهبر انقلاب در برنامه‌ای که مشغول به رسیدگی به امور مردم بود مورد سوقصد قرار گرفت و جانباز شد اما اگر این‌ چنین نمی‌شد، شامگاه همان روز در حادثه ۷ تیر قرار می‌گرفت.

حسناتی در ادامه گفت: شهید محمد منتظری نماینده وقت نجف‌آباد هنوز ناشناخته است و او در کنار امام راحل برای انقلاب بسیار تلاش کرد؛ اگر امروز بیش از ۲۰هزار طلبه و دانش‌آموز شیعی داریم به برکت خون همین شهداست.

امام جمعه نجف‌آباد ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه ابراز داشت: راه قوه قضاییه راه شهید بهشتی و راه دادخواهی است و مردم باید اطمینان کنند وقتی به دادگستری مراجعه می‌کنند به حق خود می‌رسند.

حسناتی عنوان کرد: با کمبود نیرو مواجه هستیم و متاسفانه متدینین ما کم کار هستند، باید مسؤولان فرهنگی بنشینند و برای گره‌گشایی این معضل فکری کنند.

وی افزود: هر چیزی را به دادگاه‌ها نکشانیم، ریش سفیدهای فامیل جمع شوید و نگذارید زندگی‌ها از هم بپاشند.

امام جمعه نجف‌آباد تصریح کرد: دادگستری هم برنامه‌ریزی کند که دانه درشت‌ها را بگیرد که با این دست اقدامات مردم دلگرم می‌شوند؛ وقتی این کارها را می‌بینند، مردم با سختی می‌سازند اما تحمل این فسادها را ندارند.

حسناتی ابراز داشت: روح تشکیل حکومت اسلامی اجرای عدالت است اما فرهنگ جهالت غرب فقط یک نژاد را به رسمیت می‌شناسد و آدم‌ها را از حیوان پست‌تر می‌بینند.

وی گفت: جنایات آمریکا را نمی‌توان شمرد، این روزها سالگرد سقوط هواپیمای ایرباس توسط آمریکایی‌هاست و دشمن از هر طریقی به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی است ولی ما باید با ایستادگی جلوی آن بایستیم.

 بی‌توجهی به کار مردم در ادارات باعث مراجعه آن‌ها به دادگستری می‌شود

علی زارع  قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابراز داشت: بی‌توجهی به کار مردم در ادارات باعث مراجعه به دادگاه می‌شود و این سر ریز شدن مردم باعث انعکاس ضعف اداره مربوطه به سازمان بازرسی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب نجف‌آباد ابراز داشت: منسب قضا از گرانبهاترین منسب‌ها در دین اسلام محسوب می‌شود و همه با شنیدن نام قاضی ناخودآگاه یاد حکومت حضرت علی(ع) می‌افتند و این نشان از جایگاه قضاوت در دین ما دارد.

وی مسئوولیت قضاوت را خطیر دانست و افزود: انتظارمان از مردم و جامعه اسلامی این است که پذیرش آرا قضات را سرلوحه خود قرار دهند؛ با ورود آیت الله رئیسی تحولی در دستگاه قضا ایجاد شده و مبارزه با فساد و حفظ کرامت مردم اصلی‌ترین شعار ایشان است.

زارع در ادامه گفت: باید اعتماد مردم را جلب کنیم تا بتوانیم به آن‌ها خدمت کنیم؛ مردم ضمن اعتماد به دستگاه قضا باید آگاهی خود و فرزندان‌شان را به قانون بالا ببرند تا در زندگی روزمره و معاملات به مشکل بر نخورند.

دادستان عمومی و انقلاب نجف‌‌آباد عنوان کرد: از سال ۹۸ تاکنون روزانه ۳هزار نفر مراجعه کردند که نشان از حجم بالای کار در دادگستری نجف‌آباد دارد و در این بازه زمانی پرونده‌های تشکیل شده بیش از ۹۵ هزار است.

زارع فضای فیزیکی دادگستری نجف‌آباد را در شأن شهرستان ندانست و تصریح کرد: از همه مسؤولان می‌خواهیم که برای فضای قضاوت شهرستان فکری بکنند زیرا برخی قضات مجبورند در راهروها به کار مردم رسیدگی کنند؛ هر قاضی بالغ بر ۲۵۰ پرونده دارد و مجبور است برخی از پرونده‌ها را در منزل رسیدگی کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۹/ک۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول