اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افتان و خیزان بورس در آغاز هفته/ رشد 70 درصدی سهام فولاد طی یک ماه

شاخص کل بورس که هفته گذشته را با رشد قابل توجهی به پایان رسانده بود، این هفته همزمان با افزایش عرضه شرایط افتان و خیزانی را پشت سر گذاشت.

افتان و خیزان بورس در آغاز هفته/ رشد 70 درصدی سهام فولاد طی یک ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هفته سوم تیرماه باز هم شاهد رشد همه جانبه در بازارها بود، دلار و سکه که به نظر می‌رسید به مقاومت روانی ۲۰ هزار و ۹ میلیون تومان رسیده، خیلی زود و پس از استراحتی چند روزه به جریان افتادند و همچنان هم روند رو به رشد خود را حفظ کرده‌اند.

با این حال، شاخص کل بورس نیز که هفته گذشته را با رشد قابل توجهی به پایان رسانده بود، این هفته همزمان با افزایش عرضه شرایط افتان و خیزانی را پشت سر گذاشت و در پایان معاملات روز شنبه ۱۴ تیر ماه رشد ۵ هزار و ۹۴۰ واحدی را پشت سر گذاشت و در ارتفاع یک میلیون و ۶۱۸ هزار واحد ایستاد.

شرکت پالایش نفت اصفهان که این روزها مورد استقبال سهامداران قرار دارد در کنار پارسان و رمپنا بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکت دماسنج بورس طی معاملات روز گذشته داشتند؛ وبملت، وتجارت و فولاد نیز در گروه پربیننده‌ترین نمادها قرار گرفتند.

در فرابورس شاخص کل با کاهش جزئیی همراه شد، کاهشی که ذوب آهن در آن نقش تعیین کننده داشت.

 

 

روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه، بازار یک فرآیند رفت و برگشتی را دوبار تجربه کرد، به این ترتیب که در دقایق ابتدایی به رشد ۵ هزار واحدی مواجه شد اما با افزایش عرضه می‌رفت تا شاخص قرمزپوش شود که پس از حدود یک ساعت تقاضا بر عرضه غلبه کرد و به لطف فولاد، فملی، شپنا با افزایش ۳۰ هزاری شاخص کل در محدوده ۱.۶۵ میلیون واحدی متوقف شد.

فولاد مبارکه تنها طی یک ساعت ابتدایی بازار خرید و فروش می‌شد و پس از آن در سقف قیمتی، فروشنده‌ای نداشت تا با جابجایی ۲۶۵ میلیون سهم بیشترین تأثیر را بر شاخص داشته باشد، افزایش ارزش سهام فولاد در روزهای اخیر موجب استقبال فعالان بازار به غول فولادساز کشور شده است.

بررسی وضعیت سهام فولاد نشان می‌دهد تنها ۳ روز منفی را تجربه کرده و از قیمت ۱۰۰۰ تومان در اواسط خرداد به ۱۷۵۰ تومان در روز یکشنبه ۱۵ تیرماه رسیده است.

ذوب‌آهن اصفهان در فرابورس روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت و پس از آن که در دقایق ابتدایی بازار به صف فروش نشست در ادامه شرایط بهتری را تجربه کرد اما معاملات آن در وضعیت قرمز به پایان رسید.

هتل کوثر اصفهان که شنیده‌ها حکایت از نزدیک بودن مجمع فوق‌العاده آن در خصوص افزایش سرمایه ۳ هزار درصدی دارد، پس از یک هفته روند نزولی امروز در سقف قیمتی به صف خرید نشست.

 

دارایکم تا اطلاع ثانوی در زمان اصلی بازار معامله نخواهد شد

نماد معاملاتی صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) که از هفته گذشته امکان خرید و فروش آن فراهم شده پس از آن که از ارزش واقعی‌اش فاصله گرفت، معاملات آن ابطال و متوقف شده بود، روز گذشته اعلام شد از روز یکشنبه مورخ ۱۵ تیرماه تا اطلاع ثانوی در زمان جلسه معاملاتی (۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰) معامله نخواهد شد، زمان انجام معامله در صندوق سرمایه‌گذاری دارا یکم از ساعت ۱۲:۳۵ الی ۱۳:۴۵ است.

از موضوعات خبرساز این روزها که البته موضوع جدیدی نیست، کندی سامانه معاملات است، مساله ای که صدای سهامداران را درآورده و انتظار می‌رود با افزایش استقبال از بازار سرمایه نسبت به زیرساخت آن هم اقدامات لازم صورت بگیرد، در همین راستا شنیده شده دو نماینده مجلس با اعلام نقش سازمان بورس در تقویت سرورهای کارگزاری‌ها و جلوگیری از اختلال سامانه معاملات بورس، از برگزاری جلسه هفته آینده با وزیر اقتصاد و قالیباف اصل خبر دادند.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول