اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قانون وکالت باید اصلاح شود/ مطالعات دقیقی برای اصلاح قانون انجام شده است

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی را در مجلس دهم در زمینه انحصار وکالت ارائه دادم که 17 ماده داشت که در این 17 ماده انحصار تعداد وکلا که هر ساله تعیین می‌شود را از بین می‌برد.

قانون وکالت باید اصلاح شود/ مطالعات دقیقی برای اصلاح قانون انجام شده است

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بنده با انحصار در هر حوزه‌ای مخالف هستم و اعتقاد دارم انحصار عامل فساد است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد انحصار در حوزه وکالت افزود: یک طرحی را در مجلس دهم در این زمینه ارائه دادم که ۱۷ ماده داشت که در این ۱۷ ماده انحصار میزان و تعداد وکلا که هر ساله تعیین می‌شود را از بین می‌برد.

وی با بیان این‌که با این طرح می‌توانستیم انحصار را از بین ببریم، گفت: در این طرح به جای این‌که در پذیرش وکلا انحصار ایجاد کنیم، بر روی بار علمی وکلا تمرکز کردیم، بر این اساس، ۶۰ درصد میانگین آن یک درصدی که بیشترین رأی را می‌گیرند، به هر تعدادی اگر از نظر علمی حدنصاب را به دست آوردند، می‌توانند وکیل شوند.

ابوترابی با بیان این‌که کار مطالعاتی سنگینی بر روی کشورهای دیگر درباره این قانون انجام دادیم، اما در کمیسیون قضایی در مجلس گذشته نوبت آن نشد، بیان کرد: بنده صد در صد موافق هستم که قانون وکالت باید اصلاح شود و برای ارائه آن در این دوره از مجلس باید وقت و انرژی بیشتری بگذارم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۲۰/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول