اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اقدامات غیرتخصصی تیشه به ریشه گردشگری اصفهان می‌زند/ حقوق عامه با دخالت گروه‌های غیرمرتبط پایمال شده است

اتاق بین‌المللی جوانان ایران در نامه‌ای تأکید کرد: اصفهان در بحث‌ گردشگری در کشورهایی مختلف توانسته ارتباطاتی برقرار کند اما لازم است تا این تلاش همه‌جانبه از زیرساخت‌ها نظیر فرودگاه، حمل و نقل، هتل و مراکز خرید و تفریح تا تسهیل ورود مسافران و خدمات مناسب تورهای گردشگری و دیگر بخش‌ها را در مسیر توسعه این صنعت قرار دهد.

اقدامات غیرتخصصی تیشه به ریشه گردشگری اصفهان می‌زند/ حقوق عامه با دخالت گروه‌های غیرمرتبط پایمال شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اتاق بین‌المللی جوانان ایران به عنوان نوعی تشکیلات مردم‌نهاد (NGO) در نامه‌ای خطاب به مسؤولان و مدیران استانی و شهری اصفهان خواستار توجه آن‌ها به توسعه زیرساخت‌های گردشگری شدند که رونوشت این نامه به استاندار اصفهان، رئیس مجمع نمایندگان استان، رئیس‌کل دادگستری استان و شهردار اصفهان ارسال شده است.

در ابتدای این نامه آمده است: اتاق بین‌الملل جوانان، متشکل از ۱۲۵ کشور و ۵ هزار شهر دنیاست و ۱۱ میلیون عضو دارد که در قاره‌های آفریقا، آسیا، آمریکا، اروپا و اقیانوسیه فعال است، مأموریت اصلی این اتاق، توانمندسازی جوانان فعال جامعه برای داشتن آینده‌ای بهتر است و چشم‌انداز آن نیز از جوانان مستعد برای رهبری آینده جهان متشکل است؛ امسال با پیگیری جوانان بازرگان عضویت رسمی اتاق بین‌الملل جوانان در اختیار ایران نیز قرار گرفت؛ ما مهم‌ترین هدفمان این است که با جوانان فعال اقتصادی ارتباط داشته باشیم که در جهت نقاط قوت خود در جامعه، اتفاق مثبتی رقم بزنیم و در همین راستا به دنبال پیگیری مسائل بر زمین‌مانده در حوزه‌هایی هستیم که شهر و کشور دارای نقاط قوت بالفعل نشده و یا معطل مانده است.

در ادامه این نامه تأکید شده است: یکی از این نقاط در حوزه جهش اقتصادی کشور و ارتقای توانمندی‌های ارزآوری از طریق صنایع سبز و یا روش‌های بدون آلودگی است که گردشگری به عنوان مهم‌ترین محور این رویکرد شناخته می‌شود. بدیهی است که اگر می‌خواهیم به سمتی رویم که گردشگری توسعه یابد، باید خود مردم را وارد عرصه کرد تا این مهم تحقق یابد ولی اگر عوامل تنها وابسته به ادارات و سازمان‌های دولتی باشد، راه به جایی نخواهیم برد.

اعضای اتاق بین‌المللی جوانان ایران یادآوری کرده‌اند: دستوری که از‌ سوی مقام معظم رهبری رسید که ایشان مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای توسعه گردشگری مأمور کردند، نشان می‌دهد که نیاز جدی به گردشگری در کشور داریم و این دستور از اعمال‌نظرهای سلیقه‌ای در این زمینه جلوگیری کرد. این‌که نهادهای دولتی و حاکمیتی در اموری که تخصص آن را ندارند ورود کرده و یا با عدم شناخت از ابعاد موضوع و منافع آن دائم در دام‌های بوروکراتیک افتاده و برای این حوزه‌های مانع‌تراشی می‌کنند، حکایت از لزوم توجه به ورود گروه‌های مردمی و بخش خصوصی متخصص در حوزه گردشگری دارد.

در این نامه تأکید شده است: سؤال اینجاست که چرا برخی با عدم آگاهی و تخصص و برخی با کم‌اطلاعی از ابعاد موضوع گردشگری تیشه به ریشه توسعه این صنعت در استان زده و از راه‌های مختلف اندک مجاری موجود برای امیدواری به آینده این صنعت را مسدود کرده‌اند؛ به نظر می‌رسد باید زیرساخت‌های روابط بین‌الملل ایجاد شود، صنعت گردشگری به قدری حساس و شکننده است که با شیوع یک بیماری کاملاً تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، به دلیل این حساسیت‌ها، باید برنامه‌ریزی‌ها را کوتاه‌مدت کرد نه این‌که با افزایش بروکراسی اداری و دخالت دادن نهادهای غیررسمی و عناوین غیرمرتبط حقوقی، به واقع حقوق عامه مردم زیر پا گذاشته شود تا این‌که دادخواهی برای پیگیری حقوق معطل مانده عامه مطالبه‌گر باشد.

این جوانان عنوان کرده‌اند: اصفهان در بحث‌ گردشگری، با شناسایی کشورهای هدف و با بازاریابی و تبلیغات در کشورهای هدف و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهایی مختلف توانسته ارتباطاتی برقرار کند اما لازم است تا این تلاش همه‌جانبه از زیرساخت‌ها نظیر فرودگاه، حمل و نقل، هتل و مراکز خرید و تفریح تا تسهیل ورود مسافران و خدمات مناسب تورهای گردشگری و دیگر بخش‌ها را در مسیر توسعه این صنعت قرار دهد.

در بخش دیگر این نامه آمده است: بدون شک دستیابی به پیش‌بینی برنامه ششم توسعه برای ظرفیت ۸۰ هزار نفر اقامت در شهر اصفهان و متعاقباً افزایش ورود مسافر به آن شهر نیاز به تغییر نگرش‌ها و تلاش همه‌جانبه دارد تا با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی و اعتماد به این دو کانون اصلی زمینه برای رسیدن به نقاط موفقت آمیز در حوزه گردشگری فراهم شود.

در پایان این نامه اتاق بین‌المللی جوانان ایران اعلام آمادگی کرده است تا در حوزه تولید فکر و یا اجرا با نهادهای متولی گردشگری استان و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای رفع موانع و تسهیل شرایط همکاری‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول