اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تجاوز هواپیمای آمریکایی، هشداری برای مسؤولان است

امام جمعه شهرضا گفت: آمریکا قصد داشت هواپیمای ایران را اذیت کند و با لطف الهی به نتیجه نرسید، این اتفاق برای دولتمردان و مسؤولان کشور حائز اهمیت است که بدانند آمریکا هیچ‌گاه دست از جنایت خود برنمی‌دارد.

تجاوز هواپیمای آمریکایی، هشداری برای مسؤولان  است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با اشاره به ایام ماه ذی‌الحجه اظهار داشت: امسال مردم در ایام حج دل شکسته هستند به دلیل ویروس کرونا مردم از فیض مسجدالحرام، مکه، مدینه و عرفات محروم هستند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به 5 مرداد سالگرد اقامه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب به دستور حضرت امام (ره)، افزود: مقام معظم رهبری در ارتباط با نماز جمعه فرمودند که نماز جمعه یک نهاد مبارک و رحمانی است.

وی با بیان این‌که نماز جمعه نهادی مردمی، انقلابی و جهادی است و مردم رکن اصلی نماز جمعه هستند، گفت: رحمانی بودن نماز جمعه به این معنا است که نهاد نماز جمعه شاخصه‌های منحصر به فردی دارد، نهاد نماز جمعه یک مرکز موعظه‌گر است، وظیفه اصلی امام جمعه روشنگری و هدایت، وعظ و ارشاد مردم است و در خطبه‌های نماز جمعه حتماً باید سفارش به تقوا شود.

صالح با بیان این‌که نماز جمعه یک مجموعه وابسته به حوزه‌های علمیه و روحانیت است، بیان کرد: در طول تاریخ دلسوزترین و مهربان‌ترین گروه برای مردم، روحانیت و حوزه‌های علمیه بودند و نماز جمعه یک شاخه‌ای از حوزه علمیه و روحانیت شیعه است.

امام جمعه شهرضا با اشاره به فراگیری نماز جمعه عنوان کرد: امام جمعه نباید جزو هیچ گروه، حزب و جناح خاصی باشد، فقط یک نهادی است که باید از رهبری تبعیت کند و چارچوب فرمایشات رهبر را به گوش مردم برساند.

وی با بیان این‌که نماز جمعه یک نهاد تعاملی و مرکز مطالبه‌گری مردم نسبت به مسؤولان و مدیران است، بیان کرد: امام جمعه زبان مردم است که از تریبون نماز مطالبات مردم را به گوش مسؤولان می‌رساند، نماز جمعه محل وحدت، همدلی و اجتماع مؤمنانی است که اهل دل هستند و اعتقاد به دین و نظام و رهبری دارند.

صالح با انتقاد از این‌که نهاد نماز جمعه شهرضا بعد از 40 سال هنوز یک مکان مناسب برای برگزاری نماز را ندارد، عنوان کرد: چرا باید این شهر در بسیاری از مسائل عقب باشد، شهرضا سند افتخار بسیاری دارد اما یک محلی برای نماز ندارد که 10 هزار نفر در آن جمع شوند؛ مسؤولان و مردم باید مطالبه کنند تا این کمبود شهر برطرف شود.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حادثه شب گذشته هواپیمایی ماهان خاطرنشان کرد: آمریکا قصد داشت هواپیمای ایران را اذیت کند و با لطف الهی به نتیجه نرسید، این اتفاق برای دولتمردان و مسؤولان کشور حائز اهمیت است که بدانند آمریکا هیچ‌گاه دست از جنایت خود بر نمی‌دارد.

وی ادامه داد: آمریکا امروز در چاله‌ای از مشکلات دچار شده است و می‌خواهد با این مزاحمت‌ها جایگاه خود را بازگرداند، اما این ملت و مسؤولان کشور به تبعیت از رهبر معظم انقلاب آمریکا را برای همیشه دشمن شماره یک خود می‌دانند و شعار مرگ بر آمریکا را جزو شعارهای رسمی خود می‌دانند، آمریکا فکر نکند با این خباثت‌ها مردم را مجبور به تسلیم می‌کند.

صالح با اشاره به شیوع ویروس کرونا و وضعیت شهرستان شهرضا گفت: همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مومنان در این بین پیشتاز باشند، در عروسی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، نباید تاوان سهل‌انگاری اجتماعات دیگر را محافل مذهبی دهند.

انتهای پیام /۶۳۱۰۱/ح۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول