اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قانون انتخابات شوراها و شهرداری‌ها اصلاح می‌شود

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون انتخابات شوراها و شهرداری‌ها و امنیت شغلی دهیاران در دستور کار کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس است.

قانون انتخابات شوراها و شهرداری‌ها اصلاح می‌شود

حسین محمدصالحی دارانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: بخشی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مصوب شده و به رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اجرا ابلاغ شده است، بخشی از آن باید در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شود اما کلیت آن را نمایندگان مصوب کردند تا بخشی از این همسان‌سازی اجرا شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سازمان برنامه و بودجه باید بتوانند اعتبارات لازم برای همسان‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان را تأمین کند، افزود: در اجرا باید مشخص شود که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چقدر هزینه و اعتبار می‌خواهد، بر اساس آن چه به حقوق کارمندان شاغل اضافه کردند، آن را برآورد و اعلام کنند، بنابراین این طرح باید در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شود و سپس در صحن مجلس مطرح شود.

وی با اشاره به این‌که اصلاح قانون انتخابات شوراها و شهرداری‌ها و امنیت شغلی دهیاران در دستور کار کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس است، گفت: در این راستا کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده و جمع‌بندی کارگروه در صحن کمیسیون شوراها می‌آید و درباره آن بررسی می‌شود، بعد از قانون انتخابات شوراها قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار است.

محمدصالحی دارانی با اشاره به اصلاح قانون انتخابات شوراها و شهرداری‌ها بیان کرد: در قانون شوراها شرایطی را برای کاندیداها لحاظ می‌کنند که قرار است در این شرایط بازنگری شود و این‌که یک تفکیکی بین شهرهای کوچک و کلان شهرها و روستاها لحاظ شود تا همه شرایط یکسان نباشد و اگر فرد سابقه شورا داشته باشد برای ثبت نام جدید ملاک قرار بگیرد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم عنوان کرد: برای کنترل گرانی و تورم، مجلس یک طرح دو فوریتی دارد که هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، براساس طرحی که تهیه شده است، ‌دولت باید کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم را با استفاده از کالابرگ یا کارت هوشمند در اختیار آنان قرار دهد تا فشارهای معیشتی کمتری به مردم وارد شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول