اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ابراز امیدواری رئیس حوزه هنری برای حل مشکل خانه هنرمندان اصفهان

رئیس حوزه هنری با انتشار پستی در اینستاگرام توضیحاتی در خصوص اتفاقات اخیر خانه هنرمندان اصفهان ارائه داد و ابراز امیدواری کرد این مشکل به زودی حل خواهد شد.

ابراز امیدواری رئیس حوزه هنری برای حل مشکل خانه هنرمندان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در حالی مالکیت خانه هنرمندان اصفهان با رأی محاکم قضایی به بنیاد شهید واگذار شد که حوزه هنری خانه هنرمندان اصفهان را به بنیاد شهید واگذار نکرده است.

این عمارت پس از انقلاب در تملک بنیاد مستضعفان قرار گرفت و بنیاد مستضعفان به مرور در بنیاد شهید ادغام شد و این بنیاد از سال ۱۳۹۴ تاکنون پیگیر گرفتن مالکیت عمارت خانه هنرمندان بوده که در حال حاضر با رأی صادره دادگاه، بنیاد شهید اصفهان مالک عمارت هنرمندان شده و حوزه هنری، شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش اصفهان از این عمارت خلع ید شده‌اند.

این عمارت ساخته شده در حدود ۳۰ سال بود که زیر نظر حوزه هنری به عنوان خانه هنرمندان، محل اجتماع و فعالیت‌های فرهنگی هنری اصفهان بوده است؛ از همین رو اعتراضات زیادی از سوی هنرمندان اصفهانی صورت گرفت و حتی تجمعی نیز در مقابل خانه هنرمندان رخ داد.

 

مهدی دادمان، با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام در این خصوص نوشت: روز یک‌شنبه از چند هنرمند دلسوز اصفهانی با اسپری فلفل و بی‌احترامی پذیرایی شد! مقابل خانه هنرمندان اصفهان! آمده بودند تا خبر تحویل خانه هنرمندان به بنیاد شهید را پیگیری کنند؛ صرفاً یک دغدغه درست فرهنگی.

رئیس حوزه هنری در ادامه نوشته است: از اتفاق پیش آمده بسیار متأسف و عذرخواهم. دیروز با بعضی از این هنرمندان عزیز مکالمه کرده و امروز نمایندگان ویژه حوزه هنری را برای بررسی دقیق‌تر ماجرا و دلجویی از هنرمندان عزیز راهی اصفهان کردم.

وی همچنین این‌گونه نوشت: از فرمانده محترم نیروی انتظامی نیز خواهشمندم نسبت به رفتار غیرقانونی و بی‌ادبانه برخی مأمورین ناجا اقدام مناسب را انجام دهند.

دادمان تصریح کرد: از نمایندگان ویژه حوزه هنری هم خواستم گزارشی دقیق از هرگونه کوتاهی یا خطای احتمالی مدیران حوزه هنری استان در موضوع خانه هنرمندان آماده کرده تا متناسب آن تصمیم لازم گرفته شود.

رئیس حوزه هنری در پایان نوشت: انشاالله مشکل را با بنیاد شهید مالک قانونی این ساختمان حل خواهیم کرد، خانه هنرمندان اصفهان خانه و مأمن اهالی هنر این شهر بوده، هست و انشاالله خواهد بود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول