اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روضه سیار علمدار به کوچه ۹ شهیدی نجف‌آباد رسید

گروه تبلیغی جهادی علمدار سوگواری و روضه امام حسین(ع) را به‌ صورت سیار در محله‌های مختلف شهر نجف‌آباد برگزار می‌کنند.

روضه سیار علمدار به کوچه ۹ شهیدی نجف‌آباد رسید

به گزارش خبرگزارش فارس از نجف‌آباد، با شیوع ویروس کرونا و تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برخی طلبه‌های نجف‌آبادی مقیم شهر قم که سال‌هاست با تشکیل گروه جهادی در مناسبت‌های مختلف مذهبی به اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه می‌پردازند، این بار تصمیم گرفتند که سوگواری و روضه امام حسین(ع) را به‌ صورت سیار در محله‌های مختلف شهر برگزار کنند.

این گروه که از چند طلبه جوان تشکیل‌شده این روزها در نجف‌آباد روضه سیار برپا می‌کنند آن‌ هم در کوچه و خیابان، خود را گروه تبلیغی جهادی علمدار می‌نامند و تمام همتشان را برای تبلیغ دین در قالب سخنرانی، مداحی و نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی به کار گرفته‌اند.

 

 

حجت‌الاسلام محمود احمدیان چگونگی تشکیل آن را این‌گونه بیان می‌کند: گروه تبلیغی جهادی علمدار سال ۱۳۹۰ به همت جمعی از طلاب نجف‌آبادی ساکن شهر قم فعالیت خود را در عرصه فعالیت‌های تبلیغی و جهادی شروع کرد، بیشتر فعالیت گروهمان در مناسبت‌های مذهبی و مدارس انجام می‌شد که با توجه به شرایط کرونایی کشور پیگیر آن شدیم فضایی را ایجاد کنیم که کرونا بر آن تأثیری نداشته باشد و مجلس امام حسین(ع) را سر پا نگه‌داریم.

سرپرست گروه علمدار افزود: بیشتر تلاش می‌کنیم در محله‌هایی که محروم‌تر هستند یا مسجدی ندارند و نمی‌توانند فضایی را جهت ایام سوگواری آماده کنند حضور داشته باشیم و با کمک اهالی محل و همسایه‌ها برنامه‌هایی نظیر سخنرانی، مداحی و روضه برپا کنیم، توفیق داشتیم که شب چهارم برپایی روضه سالار شهیدان را در کوچه‌ای باشیم که اهالی آن ۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

 

وی اعضای گروه را طلبه‌های سطح عالی خواند و گفت: حدود ۷۵ طلبه آقا و ۶۰ طلبه خانم در مناسبت‌های مختلف در شهرهای استان اصفهان اقدام به برپایی برنامه‌های مختلف کرده‌اند، سال گذشته نیز برای هفتمین سال متوالی در ایام اربعین در شهر کوفه و مسجد کوفه اقدام به خدمت‌رسانی به زائران فارسی‌زبان کردیم.

احمدیان شروع کارگروه را در ایام محرم دلیل نام‌گذاری آن به نام علمدار دانست و تصریح کرد: وابسته به هیچ حزب و دسته‌ای نیستیم و همه برنامه‌هایی که برگزار می‌کنیم به‌ صورت رایگان است و حتی هزینه‌ای که از محل نمایشگاه‌ها به دست می‌آوریم برای تهیه جوایز مسابقات و برنامه‌ها اختصاص داده می‌شود.

سرپرست گروه علمدار هدف تشکیل گروه را انجام‌وظیفه طلبگی عنوان کرد و گفت: می‌خواستیم طلبه‌ها بین مردم باشند و خدمت‌رسانی کنند. تصمیم گرفتیم که در شهر خودمان باشیم و در مناسبت‌های مختلف خدمت‌رسانی کنیم.

وی همراه بودن بیشتر مدارس و ادارات را با گروه علمدار تحسین کرد و بیان داشت: خدا را شاکریم که مدارس شهرستان با ما همراه هستند البته گاهی برخی مدارس فقط آموزش را می‌بینند و به پرورش اهمیت کمتری می‌دهند که امیدواریم دید آن‌ها هم‌تغییر کند.

احمدیان حضور طلبه‌ها و خدمت کردن به کادر درمان در شروع شیوع بیماری کرونا را گامی مثبت دانست و افزود: اعضای گروه علمدار با حضور در بیمارستان شهر قم به بیماران خدمت‌رسانی کردند و در بخش آب‌میوه‌گیری برای کادر درمان حضور مستمر داشتند، حتی در اوایل شیوع ویروس کرونا برخی طلبه‌ها به غسالخانه رفته و در امر شستشوی اموات کمک می‌کردند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۹/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول