اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دانشگاه کاشان در جایگاه نخست کشور بر اساس رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۱

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۱، رتبه ۵۰۱-۶۰۰ جهان، رتبه چهارم در میان دانشگاه‌های کشور و رتبه نخست را در میان دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است.

دانشگاه کاشان در جایگاه نخست کشور بر اساس رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۱

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مجید منعم‌زاده از کسب رتبه نخست دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۱ خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه کاشان در این نظام رتبه‌بندی، رتبه ۵۰۱-۶۰۰ جهان، رتبه چهارم در میان دانشگاه‌های کشور و رتبه نخست را در میان دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان، مهم‌ترین معیارهای این نظام رتبه‌بندی را آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین‌المللی ذکر کرد و افزود: دانشگاه کاشان در همه شاخص‌های ارزیابی، نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش امتیاز داشته است.

وی به رقابت بالای دانشگاه‌های ایرانی در رتبه‌بندی ۲۰۲۱ تایمز (اعلام‌شده در سال ۲۰۲۰)، اشاره کرد و اظهار داشت: ۴۷ دانشگاه ایرانی در این نظام رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۰ حائز رتبه شدند.

منعم‌زاده گفت: نظام رتبه‌بندی تایمز از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار داده است. این رتبه‌بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.

به گزارش فارس، نظام رتبه‌بندی تایمز هر ساله رتبه‌بندی جامعی از بررسی اطلاعات بیش از ۱۵۰۰ دانشگاه از ۹۳ کشور جهان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول