اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدارس رضایت‌نامه‌های اخذ شده از دانش‌آموزان را امحا کنند

دادستان عمومی و انقلاب نجف‌آباد گفت: مدارس باید در اسرع وقت اخذ رضایت‌نامه را متوقف و نسبت به امحای فرم‌های دریافتی برای حضور یا عدم حضور در مدرسه اقدام کنند.

مدارس رضایت‌نامه‌های اخذ شده از دانش‌آموزان را امحا کنند

به گزارش خبرنگار فارس از نجف‌آباد، با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاس درس، در شرایطی که وضعیت شهرستان نجف‌آباد هفته‌های متوالی قرمز اعلام شده است مدارس این شهرستان با اعلام اداره آموزش و پرورش اقدام به اخذ رضایت‌نامه از والدین کردهکه همین امر باعث تشدید استرس خانواده‌ها برای حضور فرزند خود در شرایط قرمز کرونایی در مدرسه شده است.

در همین راستا، با پیگیری و اعتراض گسترده خانواده‌ دانش‌آموزان، امروز علی زارع دادستان عمومی و انقلاب نجف‌آباد طی نامه‌ای به مدیریت آموزش و پروش نجف‌آباد دریافت رضایت‌نامه را فاقد وجاهت قانونی و عقلی اعلام کرد.

در متن این نامه آمده است: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده مشاهده شده برخی از مدارس اقدام به اخذ رضایت‌نامه اجباری از والدین جهت ثبت‌نام دانش آموزان نموده و حضور دانش‌آموزان را منوط به این امر کرده‌اند و مسئوولیت بروز هرگونه بیماری در اثر حضور دانش‌آموزان در مدرسه را نیز از خود سلب کردند که فاقد وجاهت قانونی و عقلی است.

در ادامه این نامه آورده شده است: این موضوع  موجب بروز اضطراب و نگرانی والدین و دانش‌آموزان شده است؛ بنابراین مقتضی است در اسرع وقت به کلیه مدارس ابلاغ شود فورا نسبت به حذف این رویه اقدام و مدارسی که اقدام به اخذ رضایت‌نامه نموده‌اند نیز نسبت به امحای اوراق نمایند. لازم است نتیجه اقدامات را به اینجانب گزارش کنید.

به گزارش فارس، مدارس نجف‌‌آباد همراه با سه شهر اصفهان، خمینی‌شهر و فلاورجان به دلیل شرایط حاد و شیوع بیماری کرونا با یک هفته تاخیر بازگشایی خواهد شد و دانش‌آموزان از کلاس‌های حضوری استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۹/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول