اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ثبت مهارت طبخ کباب گلپایگان در آثار ناملوس ملی

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان گفت: مستند دیار کهن و لوح ثبت مهارت طبخ کباب گلپایگان در آثار ناملوس ملی رونمایی شد.

ثبت مهارت طبخ کباب گلپایگان در آثار ناملوس ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، مستند دیار کهن که به کارگردانی ابولفضل جاویدپور و با همکاری میراث فرهنگی گلپایگان تهیه شده بود، رونمایی شد؛ در این فیلم مستند به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و گردشگری گلپایگان پرداخته شده است که به زودی از شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

همچنین از لوح ثبت مهارت طبخ کباب گلپایگان در سال گذشته در آثار ناملوس ملی به ثبت رسیده بود رونمایی شد.

مصطفی قانونی شامگاه پنجشنبه اظهار کرد: گلپایگان بیش از 200 اثر فرهنگی متعلق به دوران سلجوقیان دارد که تا سال 96  فقط  25 اثر به ثبت رسید و اکنون 30 اثر از جمله طبخ آش حلیم حسنیه قدیم گلشهر، کباب و تکنیک منبت گلپایگان به ثبت رسید.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان با بیان اینکه مستند دیار کهن کارگردانی ابولفضل جاویدپور و با همکاری میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان تهیه شد که به زودی پخش می‌شود، تأکید کرد: گلپایگان در حوزه گردشگری پتانسیل‌های خوبی دارد که امیدوارم از این قابلیت‌ها به خوبی استفاده شود تا زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ک۱۰/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول