اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مسائل اصفهان و چهارمحال و بختیاری در هم تنیده است/ جلسات مثبت نمایندگان دو استان برای حل معضل آب

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته استان چهارمحال و بختیاری قسمتی از استان اصفهان بوده است و امروز نیز بسیاری از مهاجرین در اصفهان ساکن شده‌اند به همین دلیل دو استان با یکدیگر تنیده شده‌ایم.

مسائل اصفهان و چهارمحال و بختیاری در هم تنیده است/ جلسات مثبت نمایندگان دو استان برای حل معضل آب

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: هفته گذشته که ۲ دقیقه وقت تذکر داشتم، عرض کردم که تنها ۳۰ درصد از بودجه که صندوق توسعه ملی برای کرونا اختصاص داده بود را به وزارت بهداشت و درمان دادند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیوان محاسبات باید به این بحث ورود پیدا کند؛ این مسأله ما را با یک بحران اساسی به‌ویژه در پاییز و زمستان که آنفلوآنزا با کرونا ادغام می‌شود، درگیر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: وضعیت بیمارستان‌ها خوب نیست و دیگر ظرفیت ندارند، اگر با موج سوم که با آنفلوآنزا و بیماری‌های دیگر همراه است روبه‌رو شویم، با کمبود فضا، امکانات، تخت، تجهیزات بیمارستانی و... مواجه می‌شویم، از سوی دیگر مشکل کمبود منابع انسانی نیز وجود دارد که لازم است استخدام‌هایی برای آن انجام شود.

ابوترابی عنوان کرد: در گام اول مردم خود را به خوبی آماده کردند و در موج اول کرونا، مردم و دستگاه‌ها به میدان آمدند و نقاهتگاه‌هایی آماده و تجهیز شد؛ اما در گام دوم مردم به نظر بی‌حال شدند و کرونا برایشان عادی شد و همتی که در گام اول داشتند را از دست دادند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: در موج سوم نیز به نظر می‌رسد مردم به سمت بیخیالی پیش می‌روند و دیگر خسته شده‌اند در حالی که موج سوم بسیار خطرناک‌تر از بقیه است، به ویژه در استان اصفهان که به منطقه خطر نزدیک شده است.

وی درخصوص مسأله آب شرب و کشاورزی در استان اصفهان گفت: باید با استان‌های مجاور به ویژه چهارمحال و بختیاری ارتباط داشته باشیم، به هر حال سرچشمه‌های آب اصفهان در چهارمحال و بختیاری است، یک جلسه نیز با حضور نمایندگان دو استان داشتیم که فضا بسیار خوب بود.

ابوترابی تصریح کرد: باید بپذیریم حدود یک میلیون مهاجر داریم که بسیاری از آن‌ها از استان چهارمحال و بختیاری به اصفهان آمده‌اند، در شهرستان نجف‌آباد، یزدان‌شهر، گلدشت، امیرآباد، ویلاشهر عمدتاً شهروندان چهارمحال و بختیاری دارند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر در گذشته استان چهارمحال و بختیاری قسمتی از استان اصفهان بوده است و امروز نیز بسیاری از مهاجرین در استان اصفهان ساکن شده‌اند، شاهین‌شهر، فولادشهر، جوی‌آباد، بهارستان و ... از شهرهای محل سکونت این مهاجران است، به همین دلیل با یکدیگر تنیده شده‌ایم.

وی بیان داشت: مردم چهارمحال و بختیاری دغدغه‌هایی دارند و در استان اصفهان هم نیاز بسیار شدیدی به آب دارند، از سوی دیگر آب کارون و دز به خلیج فارس می‌رود، همه این موارد باید دست به دست یک‌دیگر دهند.

ابوترابی اظهار داشت: جلسه مجمع نمایندگان که چند هفته پیش تشکیل شد، فرصت بسیار خوبی بود که در یک فضای کارشناسی منطبق با واقعیت و عدالت، نشسته و دست به دست یک‌دیگر دهیم تا مشکل آب حل شود، به هر حال همه ما در یک کشور هستیم و به همدیگر نیاز داریم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول