اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

چراغ اول برای پلی اکریلی‌ها روشن شد/ گمرک برای ترخیص مواداولیه پای کار آمد

شرکت پلی‌اکریل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد در دیدار مدیران این کارخانه با مدیرکل گمرک اصفهان مقرر شد بخش عمده‌ای از موانع ترخیص مواد اولیه مرتفع شده و به زودی ترخیص مواد کمکی و اکریلونتریل‌های خریداری شده انجام خواهد شد.

چراغ اول برای پلی اکریلی‌ها روشن شد/ گمرک برای ترخیص مواداولیه پای کار آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کارخانه پلی اکریل ایران که می‌تواند حدود ۳۵ درصد نیاز نساجی کشور را تأمین کند از سال ۹۴ دچار مشکلاتی شد و چند ماهی نیز کارگرانش به بیمه بیکاری معرفی شدند در ماه‌های اخیر با توجه به اقدامات صورت گرفته و بر اساس تحولات ارزی باعث شد این کارخانه به مرز سودهی برسد.

اما روشن نبودن وضع مالکیتی و بدهی انباشته باعث شکل‌گیری اختلاف نظراتی بین هیأت مدیره سابق، هیأت اجرایی وزارت صمت و هیأت مدیره موقت انتصابی از سوی گروه ویژه اقدام استانداری اصفهان شده است.

در هفته‌های اخیر گروه‌های مختلف رسانه‌ای، مردمی و متخصصان فنی وارد این موضوع شدند تا شرایط غول نساجی کشور از این وضعیت خارج و مشکلات با سرعت بیشتری مرتفع شود در همین راستا دستگاه‌های نظارتی و مجلس نیز نسبت به قضیه حساس شدند.

گروه های درگیر و متولیان دخیل در شرایط مدیریتی و تأمین ارز و مواد اولیه این شرکت هم تلاش جدی‌تری به کار بسته‌اند تا با حل مشکلات به فشار و مطالبه افکار عمومی پاسخ دهند.

در همین راستا هفته گذشته شرکت پلی‌اکریل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به مشکلات و موانع پیش آمده در ترخیص AN (مواد اولیه مورد نیاز خط اکریلیک) و مواد کمکی از اداره گمرک اصفهان، مدیر کارخانه پلی اکریل ایران، به اتفاق مدیران تدارکات کارخانه پلی اکریل و دی‌ام‌تی به اداره گمرک اصفهان مراجعه و با حضور مدیرکل گمرک اصفهان دیدار و در خصوص مشکلات مرتبط گفت‌وگو کردند و مقرر شد بخش عمده‌ای از موانع مرتفع و به زودی شاهد ترخیص مواد کمکی و اکریلونتریل‌های خریداری شده خواهیم بود.

این شرکت در اطلاعیه خود بیان داشته است: در این راستا مدیریت و کارکنان کارخانه‌های پلی‌اکریل ایران و دی‌ام‌تی مراتب قدردانی و تشکر خود را از مدیریت و کارکنان اداره گمرک اعلام می‌دارد.

به گزارش فارس، هفته گذشته نیز مشکلات کارخانه پلی‌اکریل اصفهان با حضور مدیر خبرگزاری فارس اصفهان و حضور تلفنی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در برنامه اقتصادی پایش در شبکه یک رسانه ملی بحث و بررسی شد.

قاضی‌عسکر رئیس گروه ویژه اقدام پلی اکریل در استانداری اصفهان در بخشی از این برنامه بیان داشت:  بزرگ‌ترین مشکل این است که  مجموعه‌ای که می‌خواهد  AN وارد کشور کند برای تأمین ارز مشکل پیدا کرده و تا به حال تخصیص ارز داده نشده است اما در تلاشیم در یک ماه تا دو ماه آینده مشکل را حل ‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان همچنین روز چهارشنبه در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: مواجهه فعالان اقتصادی استان با مشکلات بانکی در زمان حاضر تا حدودی مرتفع شده و روال خاصی پیدا کرده است؛ در زمینه پرداخت حق بیمه کارکنان و کارگران و قبوض انرژی شرکت‌ها و تولید کنندگان نیز اقداماتی انجام شده است تا این روند تسهیل شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول