اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

راهکار اداره گمرک برای ترخیص مواد پلی‌اکریل/ مشکل کد تخصیص ارز قابل حل است

چند روز قبل بود که شرکت پلی‌اکریل خبر از حل مشکل ترخیص مواد اولیه از گمرک را داد، مدیرکل گمرک استان اصفهان در این رابطه توضیحاتی را ارائه کرد.

راهکار اداره  گمرک برای ترخیص مواد  پلی‌اکریل/ مشکل کد تخصیص ارز قابل حل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کارخانه پلی‌اکریل، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اکریلیک و پلی‌استر از سال ۹۴ با مشکلات مختلفی روبروست و در سال گذشته با تغییرات و تحولات ارزی توانست وضع بهتری پیدا کند.

این غول صنعت نساجی که توانایی تأمین ۳۵ درصد از نیاز کشور را دارد در حال حاضر  با تمام ظرفیت مشغول به کار نیست و تنها کارخانه پلی استر آن با ظرفیت کامل مشغول به تولید است.

یکی از دلایل فعال نشدن تمام ظرفیت کارخانه در خطوط اکریلیک عدم تأمین مواد اولیه است و در میان این مواد مورد نیاز نام AN (مواد اولیه مورد نیاز خط اکریلیک) بیش از دیگر اقلام مشاهده می‌شود.

چند روز قبل بود که شرکت پلی‌اکریل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به مشکلات و موانع پیش آمده در ترخیص AN و مواد کمکی از اداره گمرک اصفهان، مدیر کارخانه پلی اکریل ایران، به اتفاق مدیران تدارکات کارخانه پلی اکریل و دی‌ام‌تی به اداره گمرک اصفهان مراجعه و با حضور مدیرکل گمرک اصفهان دیدار و در خصوص مشکلات مرتبط گفت‌وگو کرده‌اند. 

در ادامه این اطلاعیه آمده بود: مقرر شد بخش عمده‌ای از موانع مرتفع و به زودی شاهد ترخیص مواد کمکی و اکریلونتریل‌های خریداری شده خواهیم بود.

رسول کوهستانی، مدیرکل گمرکات استان اصفهان درباره آخرین وضعیت مواد اولیه این کارخانه در گمرک عنوان کرد: کالاهای این شرکت در بندر امیرآباد و بندر شهید رجایی هستند و در آن جلسه مدیران کارخانه را راهنمایی کردیم تا بتوانند کالاهای خودشان را ترخیص کنند.

وی در تشریح دلیل ماندن مواد اولیه این کارخانه در گمرک گفت: مشکل این کالاها عدم صدور کد پیگیری بانک برای آن‌ها است، به عبارت دیگر بانک مرکزی برای این کالاها تأمین ارز نکرده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به این که ثبت سفارش برای این کالاها انجام شده، تصریح کرد: کالاهای وارد شده به گمرک از هر گروهی که باشند باید تخصیص ارز آن‌ها مشخص شود و عمده کالاهایی که از گمرک ترخیص نمی‌شوند همین مشکل را دارند.

کوهستانی خاطرنشان کرد: مدیران کارخانه را راهنمایی کردیم که با استفاده از مصوبه ۵ مهر گمرک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور کالاهای خودشان را ترخیص کنند.

مصوبه موردنظر مدیرکل گمرکات استان اصفهان به موضوع ترخیص کالاهای دپوشده در گمرک اشاره دارد؛ در بازدید جهانگیری از گمرک جنوب مقرر شد در خصوص مواد اولیه، تجهیزات و قطعات کارخانه‌ها که تا این لحظه در گمرکات کشور وجود دارد، اگر واردکننده و صاحب کالا خودش ارز مورد نیاز را تامین کند، در اسرع وقت امکان ترخیص کالا از گمرکات برای او فراهم شود.

البته در خصوص کالاهای گروه ۲ (کالای اساسی، مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و اجزا و قطعات و قطعات یدکی تولید)، با اعلام وزارت صمت، ثبت سفارش‌های آن‌ها در اولویت تخصیص ارز قرار گیرند.

به گزارش فارس، حسن قاضی‌عسکر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان هم روز چهارشنبه گذشته در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: مواجهه فعالان اقتصادی استان با مشکلات بانکی در زمان حاضر تا حدودی مرتفع شده و روال خاصی پیدا کرده است؛ در زمینه پرداخت حق بیمه کارکنان و کارگران و قبوض انرژی شرکت‌ها و تولید کنندگان نیز اقداماتی انجام شده است تا این روند تسهیل شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۳/ج۲۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول