اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

طرح توسعه فرودگاه نیاز اصفهان به عنوان مقصد گردشگری بود

رئیس جمهور گفت: اصفهان به عنوان یک شهر سرآمد گردشگری است که داشتن فرودگاهی در شان این شهر ضروری است.

طرح توسعه فرودگاه نیاز اصفهان به عنوان مقصد گردشگری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن روحانی پیش از ظهر امروز در ارتباط ویدیو کنفرانس و در افتتاحیه طرح توسعه فرودگاه اصفهان اظهار کرد: ایمنی اساس مسأله در پروازهای هوایی است و در شرایط فعلی سلامت اهمیت دارد که برای تضمین سلامت در شرایط کرونایی یک مدیریت قوی‌تر برای کوتاه کردن زمان تشریفات سوار شدن به هواپیما نیاز است.

وی عنوان کرد: باید بتوانیم این زمان را کوتاه کنیم و از جمله زمانی که مسافر در هواپیما مستقر می‌شود تا زمانی که هواپیما حرکت می‌کند، هرچه بتوانیم فاصله‌ها را کم کنیم، این که بتوانیم با سوار‌شدن آخرین مسافر به سرعت درب هواپیما را بسته و فرآیند پرواز را کوتاه کنیم بسیار مهم است.

روحانی خاطرنشان کرد: سرعت عمل در کار به خاطر سلامت مردم مهم است هرچه معطلی بیشتر شود، سلامت مردم بیشتر در خطر قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور بیان کرد: هوشمندسازی فرودگاه‌ها بسیار مهم است و در بخش دولت الکترونیک هوشمند شدن شهرهای بزرگ و از جمله فرودگاه ها جزو برنامه‌های ماست، هوشمندسازی می‌تواند رفاه مردم، سرعت عمل و دقت بیشتر را به دنبال داشته باشد. 

وی مطرح کرد: زیبایی و هنر اصفهان که در ساخت ترمینال به کار رفته را می‌بینیم؛ خوشحالیم که اصفهان هم در مرکز کشور هم برای مردم این استان و هم برای کل کشور به عنوان یک شهر سرآمد گردشگری است چنین ظرفیتی را خواهد داشت.

روحانی ادامه داد: بسیاری از سران کشورهای دنیا که چند نفر آن‌ها تاکنون به من گفته‌اند، شهری به زیبایی اصفهان ندید‌ه‌اند و این داشتن فرودگاهی در شان این شهر را بالا می‌برد؛ این که گفتید ترمینال از 6 هزار به 15 هزار متر رسیده و ظرفیت پارکینگ به 2 برابر رسیده فرصت مناسبی را برای سفرهای هوایی ایجاد می‌کند.

افزایش ظرفیت پارکینگ هواپیما و سالن‌های ترمینال فرودگاه اصفهان

پروژه‌های توسعه ترمینال پروازهای بین‌المللی و توسعه و بهسازی پارکینگ هواپیما در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان امروز از طریق ویدئوکنفرانس با رئیس جمهور افتتاح شد.

با اجرای پروژه توسعه ترمینال پروازهای بین‌المللی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان مساحت ترمینال از ۶ هزار مترمربع به ۱۵ هزار مترمربع افزایش می‌یابد و فضای استاندارد برای مسافران و عوامل خدمت‌رسان فراهم خواهد شد.

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۶۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اجرا شده که ارزش روز آن ۱۸۸۶ میلیارد ریال برآورد شده است؛ در نتیجه اجرای این طرح ظرفیت پذیرش در سالن‌های ترمینال از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد.

در پروژه توسعه و بهسازی پارکینگ هواپیما (APRON) که با هدف تأمین موقعیت پارک استاندارد برای انواع هواپیما اجرا شده ظرفیت پذیرش همزمان هواپیما از ۱۰ به ۲۰ موقعیت پارک افزایش یافته است.

این پروژه که با اعتبار ۵۳۶ میلیارد ریال اجرا شده امروز ارزشی معادل ۷۶۸ میلیارد ریال دارد و جایگاه فرودگاه اصفهان را به عنوان فرودگاه یاری‌رسان به فرودگاه‌های منطقه در شرایط غیرمترقبه و بحران ارتقا خواهد داد و ظرفیت برای مسیرهای جدید پروازی ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/63077/ک20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول