اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افزایش ظرفیت پرواز همزمان فرودگاه اصفهان از ۲ به ۵

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پیش از این فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ظرفیت دو پرواز همزمان در هر ساعت را داشت که این ظرفیت با پروژه‌های اجرا شده به ۵ پرواز همزمان در ساعت رسید.

افزایش ظرفیت پرواز همزمان فرودگاه اصفهان از ۲ به ۵

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی رستمی پیش از ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از طرح توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان با ظرفیت‌های متعدد در حوزه گردشگری با توجه به آثار تاریخی ارزشمند در سطح ملی و فرامرز که در خود جای داده یکی از قطب‌های گردشگری است.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: با توجه به توانمندی‌های صنعتی استان اصفهان از یک سو و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ارتقای خدمات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تکمیل دو پروژه توسعه ترمینال و پارکینگ هواپیمای فرودگاه شهید بهشتی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: پیش از این فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ظرفیت دو پرواز همزمان در هر ساعت را داشت که این ظرفیت با پروژه‌های اجرا شده به ۵ پرواز همزمان در ساعت رسید.

رستمی خاطرنشان کرد: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به عنوان فرودگاه احتیاطی و جایگزین فرودگاه‌های پایتخت است و اجرای این پروژه‌ها زمینه خدمت‌رسانی بهتر به مردم را فراهم خواهد کرد.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی عنوان کرد: در راستای کنترل سلامت مسافران تجهیزاتی برای این فرودگاه خریداری شده و با توجه به سختی‌های پرواز هوایی پروژه‌ای برای تهویه مناسب هوا در این فرودگاه اجرا شده است.

سفر ایمن در سه استان برای رونق گردشگری پیگیری می‌شود

عباس رضایی نیز اظهار کرد: افزایش تعداد باندهای فرودگاه شهید بهشتی ضروری است و به این منظور زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار در نظر گرفته‌ایم که موضوع را برای فرماندهی معظم کل قوا ارسال کرده‌اند و در آن‌جا به تأیید رسیده و به وزارت مسکن و شهرسازی ابلاغ شده است.

استاندار اصفهان ادامه داد: باید پیگیری می‌کنیم که این ۴۰۰ هکتار الحاق پیدا بکند و این این فرودگاه را به سومین فرودگاه بزرگ کشور و پنجمین فرودگاه از نظر حجم پروازها تبدیل خواهد کرد.

وی با اشاره به این که همه زیرساخت‌های لازم فراهم شده گفت: این فرودگاه پشتیبان فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) است به همین دلیل انتظار داریم که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی سرمایه‌گذاری بیشتری در این فرودگاه انجام دهد.

رضایی تصریح کرد: بیشترین ضرر را در بین استان‌های کشور در حوزه گردشگری دیده‌ایم و با همراهی اتاق بازرگانی به دنبال اجرای سفر ایمن (Safety Trip) از طریق ایجاد مثلث گردشگری با استان‌های یزد و فارس هستیم که کنفرانس اول آن هفته قبل برگزار شده و در این بخش نیاز به حمایت مجمع نمایندگان استان داریم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد شاتل (اتوبوس هوایی) هستیم تا فاصله پروازهای اصفهان تهران به یک ساعت برسد البته ممکن است نیاز به دادن یارانه در این زمینه باشد که مذاکرات آن با دو شرکت هواپیمایی انجام شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۳/ک۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول