اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خون حاج احمد کاظمی در رگ‌های بسیجیان نجف‌آبادی

گویی خون امثال حاج احمد کاظمی و محسن حججی در رگ‌های بسیجیان نجف‌آبادی می‌جوشد که این‌گونه پای کار ایستاده‌اند؛ از خرید کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی تا تبلت و موبایل برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت تا اعطای وام قرض‌الحسنه و خلاصه هرکاری که از دست‌شان بر می‌آید.

خون حاج احمد کاظمی در رگ‌های بسیجیان نجف‌آبادی

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: نجف‌آباد از دیرباز با بسیج و روحیه بسیجی عقد اخوت طولانی بسته است و شهید حاج احمد کاظمی و محسن حججی گل سر سبد شهدای بسیجی این شهرستان هستند.

اما نسل بسیجیان پای کار فقط به شهدا ختم نمی‌شود و پایگاه‌های بسیج این شهرستان این روزها تا حد توان درحال خدمت رسانی و جهاد هستند؛ جهادی از نوع خدمت، محرومیت‌زدایی، مبارزه با ویروس منحوس کرونا و هر کمکی که از دستانشان بر بیاید.

در همین راستا به سراغ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد رفتیم تا از تشکیل قرارگاه شهید سردار سلیمانی برایمان بگوید؛ از این که در راستای اجرای طرح حافظان سلامت محله در ۵۹ مسجد شهرستان نجف‌آباد با مشارکت امامان جماعت و رابطین شبکه بهداشت و خیریه‌ها و در ۶ شهر شکل گرفته است.

وی مهم‌ترین اقدام این طرح را ایجاد ۴ کمیته در راستای تحقق اهدافی که بتواند زنجیره انتقال را قطع کند برشمرد و افزود: با مشارکت مردم و نیروهای بسیجی سعی می‌کنیم که جامعه و شهر را برای مقابله با تبعات این بیماری آماده کنیم تا بتوان این بحران را بهتر مدیریت کرد و از آن گذشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد عنوان کرد: برای آموزش و تحقق اهداف از پیش تعیین شده قرارگاه شهید سردار سلیمانی از ظرفیت بسیجی‌ها در فضای حقیقی و مجازی استفاده شده است. بسیجی‌ها در قالب تیم‌های چند نفره تقسیم شده‌اند که بر امورات اصناف نظارت کنند و هشدارهای بهداشتی را همراه با رابطین شبکه بهداشت در سطح شهر انجام دهند.

یکی از قرارگاه‌هایی که این‌ روزها به صورت گسترده و مستمر در طرح حافظان سلامت حضور دارد، پایگاه شهر جوزدان است.

بعد از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مجدد نیروهای جهادی و انقلابی به میدان مبارزه با بیماری کرونا، تیمی از بسیجی‌های شهر جوزدان با محوریت مسجد و معتمدین شهر و شبکه بهداشت و شهرداری قرارگاه شهید سردار سلیمانی را تشکیل دادند که این قرار‌گاه چند زیر مجموعه نیز در روستاهای فیلور و رحمت‌آباد و مساجد سطح شهر دارد.

در اقدام بعدی توسط کمک‌های مردمی بیش از ۱۵ کپسول اکسیژن به ارزش ۵۰ میلیون تومان و ۱۸ هزار ماسک با ارزش بیش از ۱۰ میلیون تومان توسط قرارگاه خریداری شده است، البته تعدادی از ماسک‌ها برای بیماران کرونایی که توان تامین هزینه‌های درمان را ندارند به صورت رایگان استفاده .

مشاوره و سرکشی به خانه بیماران کرونایی در قالب تیم‌های مشاوره و شناسایی از خواهران و برادران بسیجی با همکاری شبکه بهداشت انجام می‌گیرد که این تیم‌ها بیماران کرونایی را شناسایی کرده و به خانه آن‌ها مراجعه می‌کنند؛ از جمله اقدامات مهم این قرارگاه در شهر جوزدان می‌توان به توزیع بیش از ۸ هزار لیتر محلول ضدعفونی در سطح شهر به صورت خانه به خانه و در محلات مختلف اشاره کرد.


این قرارگاه به فکر دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز بوده و با خرید بیش از ۱۰ تلفن همراه هوشمند برای خانواده‌های بی بضاعت و دارای دانش‌آموز گام مهمی در دسترسی این دانش‌آموزان به فضای آموزش مجازی برداشته است. بیش از ۲۰ میلیون تومان بسته‌های معیشتی هم بین نیازمندان توزیع شده است.

بسیجی‌های قرارگاه شهید سردار سلیمانی شهر جوزدان همچنین به صورت مستمر گشت امداد و تذکر در محل‌های پر تردد و اصناف را انجام می‌دهد تا فرهنگ استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را ترویج دهند.

این قرارگاه توانسته بیش از ۱۴ میلیون تومان کمک‌های مردمی را از طریق پایگاه‌های بسیج سطح شهر جوزدان جمع آوری شد و ۶۰ وام قرض‌الحسنه معیشتی بین نیازمندان تقسیم کند.

اعضای این قرارگاه همچنان در گشت‌های شبانه خود بیشتر خیابان‌ها و محل‌های پرتردد شهر را به صورت مستمر ضد عفونی می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۹/ک۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول