اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وجود 5 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور/ اعطای وام برای نوسازی خانه‌های تاریخی

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور گفت :در کل کشور کشور ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که جمعیت ۲۰ میلیون نفری را شامل می‌شود که در بافت‌های فرسوده کشور سکونت‌گاه غیررسمی هم وجود دارد و در مجموع ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور وجود دارد.

وجود 5 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور/ اعطای وام برای نوسازی خانه‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، مهدی عبوری ظهر امروز در بازدید از شهرستان اردستان اظهار داشت: 
در کل کشور کشور ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که جمعیت ۲۰ میلیون نفری را شامل می‌شود که در بافت‌های فرسوده کشور سکونت‌گاه غیررسمی هم وجود دارد و  در مجموع ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای نوسازی خانه‌های تاریخی ۴۰۰میلیون ریال وام ۱۸ درصد و ۴۰۰ میلیون ریال وام ۹ درصد و ۴۰۰ میلیون ریال وام ۴ درصد بدون محدودیت پرداخت می‌شود که در صورت دارا بودن شرایط متقاضی این مبالغ از سوی بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

وی در بازدید از شهرستان اردستان نیز تصریح کرد: شهرستان اردستان بافت تاریخی منحصر به فردی در کشور دارد و مالکین بخش خصوصی در این شهرستان اقدامات عالی برای بازسازی خانه‌های تاریخی خود کرده‌اند که اقدام شایسته‌ای است.

عبوری گفت: در شهر زواره برای بازسازی بازار و حسینیه مقرر شد طرحی میراث فرهنگی مصوب کند و هزینه بازسازی را پرداخت کنیم  و برای بازسازی خیابان‌های  بافت تاریخی زواره ۳۵۰ تن قیر یارانه‌ای مصوب شده است که به شهرداری زواره تحویل داده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور در پایان با اشاره به ثبت جهانی قنات دو طبقه اردستان گفت: باید به مسجد جامع اردستان توجه ویژه‌ای شود و کاروانسرای جنب مسجد احیا شود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۴/ج۱۰/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول