اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قلب پاک دبستانی‌ها به «پابوس مادر» رفت/ هیأتی که ویژه بزرگترها نیست!

مراسم عزاداری ایام فاطمیه ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با عنوان «پابوس مادر» در دبستان پسرانه طاها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مسجد و حسنیه 15 خرداد اصفهان برگزار شد.

قلب پاک دبستانی‌ها به «پابوس مادر» رفت/ هیأتی که ویژه بزرگترها نیست!

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ایام فاطمیه فرصتی است تا عاشقان و دلدادگان آن حضرت، با هر سنی روضه‌ای برپا کنند و معرفت خود را نسبت به ایشان افزایش و عرض ارادت کنند؛ در میان روضه‌های معمول که بزرگترها برگزار می‌کنند، شاید روضه‌هایی که کودکان با فطرت پاک خود می‌گیرند حال و هوای دیگری داشته باشد.

وقتی یک کودک دبستانی، از محبت به مادر و حضرت زهرا(س) سخن می‌گوید و اشکش را خرج حضرت می‌کند، بی‌تردید خلوص این عزاداری است که بیش از هر چیزی خودنمایی خواهد کرد؛ زمانی که انس آن‌ها را با اهل بیت می‌بینی که وجودشان با برپایی این روضه‌ها، سراسر نور و آرامش است، جز افتخار کردن به داشتن چنین کودکانی، چیز دیگری روا نیست.

از جمله این روضه‌ها، هیاتی است که یکی از دبستان‌های اصفهان برپا کرده است؛ مراسم عزاداری ایام فاطمیه ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با عنوان «پابوس مادر» به همت دبستان پسرانه طاها به مدت ۶ شب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مسجد و حسنیه ۱۵ خرداد برگزار شد.

 

در این مراسم معنوی که محتوای سخنرانی و مداحی متناسب با سن مخاطبین برنامه‌ریزی و انتخاب شده بود، سعی شده است قطره‌ای از دریای محبت اهل بیت‌(ع) خصوصا حضرت فاطمه زهرا‌(س) در قلب پاک و معصوم دانش‌آموزان ریخته شود.

روایت حدیث کسا به صورت داستانی در هیات

حضور حداکثری دانش‌آموزان و مشارکت در اجرای برنامه‌ها از نکات قابل توجه این شب‌هاست. البته این مراسم هرشب متعلق به یکی از پایه‌های تحصیلی است و تا جمعه‌شب ادامه خواهد داشت.

در ابتدای هر جلسه حدیث شریف کسا به صورت داستان و نمایش برای بچه ها روایت و در ادامه، کلیپ داستان شهادت حضرت زهرا(س) از زبان دانش‌آموزان در جلسه پخش می‌شود.

 

سخنرانی‌هایی متناسب با سنین بچه‌ها

پس از حدیث شریف کسا هم سخنران جلسه که برای دوره اول دبستان، حسین نبوی‌نصب است به ارائه بازی و حل جدول، می‌پردازد؛ هم‌چنین سخنرانی برای پایه‌های دوره دوم بر عهده سید ایمان مصلحی است که به‌ صورت داستان و تمثیلات، مطالب را ارائه می‌کند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه به فضای برگزاری و تعداد نفرات مناسب برای شرکت در هیات هم از اولویت‌های مهم این مراسم است؛ و این در حالی است که بچه‌ها مدت زیادی در خانه بودند و به نظرم می‌رسید به این لحاظ، برنامه برایشان رضایت‌بخش بود و باعث نشاط و آرامش روحی شده بود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول