اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدال نقره مسابقات فیزیک دانشگاهی جهان به دانشجویان صنعتی اصفهان رسید

تیم دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی فیزیک دانشگاهی سال ۲۰۲۰ موفق به کسب مقام دوم و برنده مدال نقره شد.

مدال نقره مسابقات فیزیک دانشگاهی جهان به دانشجویان صنعتی اصفهان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی فیزیک دانشگاهی سال ۲۰۲۰ موفق به کسب مقام دوم و برنده مدال نقره شد، در این دوره از مسابقه که در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ به صورت آنلاین و در کشور آمریکا برگزار شد، ۳۴۶ تیم از دانشگاه‌های سراسر دنیا به رقابت پرداختند.

با اعلام نتایج این مسابقه که در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شده است، تیم دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور سینا اعتبار، نیماحامد و حانیه کریمی از دانشجویان مقطع کارشناسی تحت سرپرستی سروش شاکری عضو هیأت علمی دانشکده فیزیک، به عنوان تنها تیم شرکت کننده از ایران در این دوره با سایر تیم‌ها از کشورهای مختلف دنیا به رقابت پرداخت.

 

سروش شاکری، عضو هیأت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص شیوه‌ برگزاری این دسته از مسابقات اظهار داشت: با طرح دو مسأله پژوهشی فیزیک در ساعت مشخصی از روز ۶ نوامبر تعیین و به مدت ۴۸ ساعت زمان داده شد که مقاله پژوهشی با تمام استاندارد‌های لازم بر روی یکی از مسائل انجام شود.

وی افزود: ارزیابی مسابقه نیز به این گونه صورت پذیرفت که ۲ درصد از کل شرکت کنندگان مدال طلا، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد مدال نقره، حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد مدال برنز و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد صرفاً به عنوان درجه‌ گذراندن موفق مسابقه انتخاب شدند.

به گزارش فارس، دانشکده‌ فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان، موفق به کسب اولین مدال نقره بعد از مدال‌های طلا‌ی مسابقه شد، رتبه دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان در جایگاه بالاتری نسبت به دانشگاه‌هایی نظیر کالج سلطنتی لندن Imperial College London وUniversity College London و دانشگاه ایالتی کالیفرنیا California State University, Fullerton، قرار گرفته است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۱۰/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول