اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کلنگ نیروگاه خورشیدی شهید سلیمانی در برزک بر زمین زده شد

با حضور معاون وزیر نیرو و نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، کلنگ نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهید قاسم سلیمانی در منطقه برزک کاشان به زمین زده شد.

کلنگ نیروگاه خورشیدی شهید سلیمانی در برزک بر زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، همایون حائری صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهید قاسم سلیمانی در برزک کاشان اظهار کرد: با صحبتی که با سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام شده، در مراحل بعدی ساخت داخل پنل‌های خورشیدی با کلیه جزئیاتش داخل کشور انجام ‌می‌شود.

معاون وزیر نیرو گفت: با توجه به اینکه منطقه برزک شرایط آب و هوایی خوبی دارد فرصت خوبی است تا با این نیروگاه ۱۰ مگاواتی شروع و در آینده ۱۰۰ مگاواتی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه، از امروز که استارت این نیروگاه زده شد ظرف ۶ ماه ۱۰ مگاوات داخل مدار می آورند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های این منطقه آماده است امیدواریم به‌ زودی از برق این نیروگاه خورشیدی و در تابستان پیش رو استفاده کنیم.

سید جواد ساداتی‌نژاد نیز در این مراسم اظهار کرد: پیگیری‌ها برای احداث یک نیروگاه خورشیدی از دو سال قبل شروع و اولین نیروگاه ۱۰ مگاواتی در جاده برزک ساخته خواهد شد و به‌ زودی شاهد اتصال آن به شبکه ظرف چند ماه خواهیم بود.

وی بابیان اینکه، ۵ ماه طول می‌کشد تا این پروژه به بهره‌برداری برسد، افزود: روند نیروگاه‌های خورشیدی در کاشان روند کندی دارد و در جاده برزک تا ۱۵۰ مگاوات به شهرک انرژی خورشیدی تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش فارس، صد در صد سرمایه از بخش خصوص است و ۶ میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای این پروژه انجام شده است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول