به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید مسعود مسعودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به چالشهای ناشی از فضای فرودگاه و منطقه پرواز ممنوع و دغدغه مسؤولان کشوری و منطقه در این زمینه اشاره و بیان کرد: پس از نشستهای متعدد با ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین حمایت فرماندهی هوافضای سپاه، قسمتی از این منطقه اصلاح و تبدیل به منطقه پرواز محدود تحت حاکمیت برج فرودگاه کاشان شد.
مدیرعامل فرودگاه شهید احمدی روشن کاشان گفت: با توجه به افزایش ۲۸ کیلومتری فضای حاکمیتی بخش شمال شرقی فرودگاه، تمامی پروازها از فردا پنجم اسفند ماه بدون هیچ مشکلی و از هر جهت که قابلیت نشستن بر باند ۱۱ و ۲۹ وجود داشته باشد، میتوانند وارد فرودگاه کاشان شوند.
وی لطمات سنگین صنعت هوانوردی به دلیل شیوع کرونا، تعدیل کارکنان ایرلاینها و نیز ترخیص هواپیماهای این خطوط را به عنوان چالش عمده در این زمینه عنوان کرد.
مسعودی با اشاره به عدم انجام پروازهای فرودگاه کاشان با وجود اعلام درخواست راهاندازی مجدد آن از مهر ماه سال جاری افزود: با توجه به مشکلات ذکر شده، شرکت هواپیمایی مهر تابان نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و با وجود اعتبار قرارداد تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ و خریداری صندلی پروازها به صورت نقدی در سال گذشته، بهانهای برای عدم آغاز پروازهای فرودگاه کاشان توسط این ایرلاین نمیتواند مطرح باشد.
مدیرعامل فرودگاه شهید احمدی روشن کاشان، تصریح کرد: بر این اساس، مذاکره با دیگر ایرلاینها از طریق چارتر کننده و با همراهی مسؤولان منطقه در حال انجام است تا بتوانیم با ورود ایرلاین جدید، با دو شرکت پروازها را دوباره فعال کنیم.
وی در ادامه با اشاره به بهرهبرداری از سیستمهای جدید این فرودگاه بیان کرد: سیستم روشنایی باند به عنوان سامانه کمک ناوبری بصری به خلبان کمک میکند تا بتواند امتداد باند را از فاصله چندین کیلومتری نسبت به خیابانهای همجوار تشخیص دهد.
مسعودی، اجرای سیستم چراغ باند به صورت استاندارد ایکایو را بسیار تخصصی و دشوار خواند و افزود: با این وجود و با توجه به ارزش بالغبر ۱۰ میلیارد تومانی سیستم، به واسطه آگاهی از مهارت و توانمندی نیروی انسانی فرودگاه، از شهردار خواستیم که برای نخستین بار در میان فرودگاههای کشور برای اجرای این سیستم به توان تیم متخصص فرودگاه کاشان اعتماد شود که این اطمینان صورت پذیرفت و بهترین کیفیت اجرا را رقم زد.
مدیرعامل فرودگاه شهید احمدی روشن کاشان، با اشاره به صرف ۶ هزار نفر ساعت برای اجرای این سیستم، صرفهجویی صورت گرفته در هزینهها را به واسطه استفاده از کارشناسان و نیروهای متخصص فرودگاه را حدود ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان عنوان کرد.
وی با یادآوری رفع محدودیتهای زمانی در پروازها به عنوان ثمره بهکارگیری این سامانه تصریح کرد: بر اساس امکان موجود، مسافر از انتخابهای بیشتری برخوردار است و همچنین میتواند با انتخاب پرواز در ساعات مختلف شبانهروز، مدیریت زمان بهتری در سفر خود داشته باشد.
مسعودی، بهرهبرداری از سیستم کمک ناوبری DVOR-DME به عنوان پیشرفتهترین و به روزترین برند موجود با تأمین اعتبار مستقیم ارزی و ریالی توسط شهرداری کاشان را اتفاق مهم دیگری در عرصه ارتقای ایمنی و تسهیل در مسیریابی بیان کرد.
انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ر۲۰/