اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وظیفه شورای نگهبان رعایت قانون است نه مصلحت اندیشی

امام جمعه خمینی‌شهر گفت: رد صلاحیت برخی کاندیداها مربوط به احرار نشدن صلاحیت آنهاست و وظیفه شورای نگهبان‌ رعایت قانون است.

وظیفه شورای نگهبان رعایت قانون است نه مصلحت اندیشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های امروز نماز جمعه خمینی‌شهر با اشاره به اینکه انتخابات از اهمیت فراوانی در سرنوشت کشور برخوردار است، اظهار کرد: وظیفه شورای نگهبان رعایت قانون است و نه مصلحت اندیشی‌ها، رد صلاحیت مابقی کاندیداها، مسأله احراز نشدن صلاحیت انهاست.  

امام جمعه خمینی‌شهر هشدار داد: مفهوم این سخن کسی که اعلام کرد، اگر من تأیید نشوم در انتخابات شرکت نمی‌کنم امر به منکر است و ابراز برخی سخنان توسط افراد امر به فتنه و قطعا خلاف مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران است و وظیفه ما تقویت شورای نگهبان است.

وی یاداورشد: شورای نگهبان مجری قانون انتخاباتی است و آحاد افراد جامعه وظیفه دارند فرد اصلح را برای صندلی ریاست جمهوری انتخاب کنند؛ نهادهای کشور هم باید مشارکت حداکثری در جامعه را بالا برده و تبلیغاتی صحیح و بدون توهین و تخریب را اجرا کنند.

موسوی امنیت کشور و تعیین استانداران و فرمانداران را از مهم ترین وظایف رئیس‌جمهور خواند و ادامه داد: یک رئیس‌جمهور انقلابی می‌تواند به درستی وظایف خود را انجام دهد.

امام جمعه خمینی‌شهر فعالیت بنگاه‌های اقتصادی که دچار ورشکستگی شده‌اند را از دیگر وظایف دولت برشمرد و اضافه کرد: بانک‌ها باید پلی بین ثروت و تولید باشند نه اینکه پول دولت برای مصارفی خرج شود که بهره‌بری لازم را دارا نیست.

وی تکیه بر غرب را از بزرگترین اشتباهات برخی افراد در داخل کشور خواند و تصریح کرد: با  وجود نیروهای جوان و انقلابی در داخل کشور می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم و چرخ اقتصادی مملکت به حرکت در آید.

موسوی در ادامه با ذکر حدیثی از امام علی(ع) که می‌فرمایند: به اندازه هزینه‌های زندگی ، خداوند به انسان کمک می‌کند، به اثرات مخرب کنترل موالید اشاره کرد و توضیح داد: در روایات متعدد به تکثیر جمعیت اسلامی سفارش شده و فرهنگی که دشمن برای کاهش نسل به جامعه مسلمانان آموخت، موجب ضرر و زیان‌های بسیاری شد.
 
امام جمعه خمینی‌شهر در پایان به پیروزی مردم غزه اشاره و خاطرنشان کرد: مقاومت در برابر نقشه های دشمنان اثر بخش است و مردم فلسطین نتیجه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را مشاهده کردند و امید است شر این غده سرطانی از سر مسلمان کم شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول