اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کلاف سردرگم انتقال آب به اصفهان/ باید همه کارخانه‌های فولاد به لب آب بروند

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌ای در حال انجام است که آب را از خلیج فارس شیرین و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به اصفهان انتقال دهیم که هزینه نگهداری این پروژه ده‌ها برابر این ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است.

کلاف سردرگم انتقال آب به اصفهان/ باید همه کارخانه‌های فولاد به لب آب بروند

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص انتقال آب اظهار داشت: آب شرب شیرین و با کیفیت از استان اصفهان به ویژه از شهرستان سمیرم و استان چهارمحال و بختیاری باید ۹۰۰ کیلومتر طی کند تا وارد کارون، خوزستان و بعد خلیج فارس شود.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه‌ای در حال انجام است که آب را از خلیج فارس شیرین و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به اصفهان انتقال دهیم که هزینه نگهداری این پروژه ده‌ها برابر این ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است، به خصوص پمپاژهایی که برق زیاد مصرف می‌کند و هزینه نگهداری بسیار بالایی دارد.

وی بیان کرد: در این حالت باید از استان اصفهان آب شیرین به خلیج فارس برود و شور شود و دوباره هزینه کنیم آب را شیرین کنیم و هزار کیلومتر به اصفهان انتقال دهیم.

ابوترابی با اشاره به مضرات توسعه فولاد در استان اصفهان، بیان کرد: اگر نگاه‌مان به فولاد صادراتی است باید همه کارخانه‌های فولاد به لب آب بروند، این نکته بسیار مهمی است که توسعه فولاد و پالایشگاه‌ها باید در استان اصفهان ممنوع شود و به لب مرزها منتقل شوند تا بتوانند صادرات انجام دهند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه آب را از خلیج فارس و بعد سنگ آهن را از معادن کرمان بیاوریم و بعد که آهن تولید شد آن را انتقال دهیم در کنار خلیج فارس و صادر کنیم، بهتر است این کارخانه‌ها را به همان منطقه انتقال دهند.

وی گفت: اگر از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان، ۵۰ هزار میلیارد تومان آن را به سمیرم برای انتقال آب اختصاص بدهیم و سد و تونل بسازیم و انتقال آب را انجام دهیم و ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم به مردم خوزستان برای آب شیرین‎‌کن اختصاص بدهیم و زیرساخت‌های آن را توسعه دهیم، خوزستان آباد می‌شود و هزینه نگهداری هم ندارد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: خط انتقال آب هزار کیلومتر است و برای انتقال آب هزار و ۲۰۰ متر اختلاف ارتفاع وجود دارد و پمپاژ و مصرف برق آن بسیار می‌شود، همان جا در هورالعظیم آب شیرین‌کن بگذاریم و فولاد مبارکه به عنوان کارهای مشارکت جمعی در خوزستان در طرح‌های کشاورزی سرمایه‌گذاری کند که هم سبب ایجاد اشتغال و هم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول