اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خط تولید کارخانه قدیمی کاشی اصفهان جان دوباره می‌گیرد/ بازگشت 300 کارگر به شغل خود

مدیر کارخانه کاشی اصفهان گفت: درجهت رونق تولید و بالا بردن کیفیت کاشی و باز گرداندن اعتبار اولیه در تولید کاشی دیواری بزودی این دستگاه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

خط تولید کارخانه قدیمی کاشی اصفهان جان دوباره می‌گیرد/ بازگشت 300 کارگر به شغل خود

محمدحسین شهسواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نجف‌آباد عنوان کرد: برای خرید بهترین و آخرین مدل چاپگر دیجیتال دوخطه کاشی ساخت کشور اسپانیا بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و با راه‌اندازی تمامی خطوط تولید کاشی این مجموعه با چاپ دیجیتالی جدید کارخانه کاشی اصفهان تولدی دوبار خواهد داشت.

مدیر کارخانه کاشی اصفهان در ادامه افزود: تمامی خطوط این واحد صنعتی و تجهیزات آن با نظارت مهندسین و تکنسین‌های شرکت ساکمی ایتالیا در حال اوورهال است که بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی و اوورهال خطوط هزینه شده است.

وی اعلام داشت: از تیرماه سال ۹۹ که این مجموعه صنعتی را تحویل گرفته‌ایم تاکنون ۳۰۰ نفر از نیروهای قدیمی کارخانه که بخاطر بحران‌های به‌وجود آمده و تعطیلی خطوط کارخانه دچار مشکل شده بودند مجددا به کار تولید برگشته‌اند و در ماه‌های اخیر قریب به یک‌صد و سی نیروی جدید نیز در این کارخانه بکار گرفته شده و در صورت تداوم حمایت مسئوولان شهرستان و استان در جهت توسعه تولید و ایجاد اشتغال تا پایان سال سیصد نیروی دیگر نیز که عمده‌شان بومی منطقه خواهند بود، در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد.

شهسواری تصریح کرد: در حال حاضر با فعالیت ۴خط تولید، ماهیانه ۳۰۰هزار مترمربع کاشی در ماه تولید می‌کنیم که با تکمیل، بهسازی و بازسازی ۳خط دیگر، این میزان ظرف ۲ ماه آینده به ۶۰۰ هزار مترمربع در ماه خواهد رسید.

مدیر کارخانه کاشی اصفهان گفت: ۹۴ درصد تولیدات کارخانه به کشورهایی مانند روسیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، امارات، سوریه، عراق و تعداد دیگری از کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: این مجموعه تولید کاشی دیواری مطرح در کشور، سال‌های اخیر به دلیل سوء مدیریت‌های صورت گرفته در واگذاری به افراد غیر متخصص با مشکلات زیادی مواجه بوده است.

شهسواری از توافق با چهار سهامدار عمده شرکت که بیش از ۸۶ درصد سهام را در مالکیت دارند خبر داد و ابراز داشت: پس از انجام مراحل قانونی هیات مدیره جدید مدیریت کارخانه را به دست گرفته و با پرداخت تدریجی بدهی‌های قبلی، سهام از توقیف بانک‌ها و دیگر مجموعه‌ها خارج و به هیات مدیره جدید واگذار می‌شود.

رئیس هیات مدیره کارخانه کاشی اصفهان گفت: سعی و تلاشمان این است که با همت کارگران زحمتکش و کارشناسان صنعتی کل ۹ خط تولید را در جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر بطور مستقیم و بیش از ۲۰ هزار نفر بطور غیرمستقیم بازسازی، بهسازی و فعال نمائیم که امید داریم مسئوولین استان و شهرستان در این جهت ما را مثل گذشته یاری و همراهی کنند. 

وی افزود: ۲ خط تولید کاشی پرسلان که با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد تومان، هشت سال پیش در قالب ۱۸۶ کانتینر خریداری و به امارات انتقال داده شده بود، متاسفانه به دلیل سوء مدیریت‌های قبلی در این کشور باقی مانده‌اند و بخشی از این تجهیزات صدمات جدی دیده‌اند اما در تلاش هستیم این خطوط را به کارخانه انتقال داده و پس از بهسازی در خط تولید نصب کنیم.

به گزارش فارس، این کارخانه مهم تولید کاشی دیواری که سال ۱۳۵۴ به بهره‌برداری رسیده تا سال ۸۹ با رونق تولید فروش واشتغال مواجه بود اما باتوجه به واگذاری این مجموعه به افراد غیر متخصص تا سال ۹۹ با بحرانهای شدید تولید، اخراج کارگران، پرداخت نشدن حقوق پرسنل ونیروهای فعال کارگری، عدم پرداخت هزینه‌های بیمه، انشعابات و بعضی مواقع تعطیلی خطوط تولید باعث تجمع اعتراضی کارگران در مقابل کارخانه، فرمانداری و استانداری گردید که باعث بحران و زحمت برای کارگران زحمتکش و مسئوولین استان و شهرستان شده بود.

انتهای خبر/۶۳۱۰۹/ج۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول