اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مناطق 5 و 6 گران‌ترین محلات اصفهان/ فردا آغاز ثبت نام متقاضیان طرح جهش مسکن

معاون مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ثبت نام طرح جهش ملی مسکن از فردا آغاز می‌شود، گفت: مناطق ۵ و ۶ بالاترین قیمت و پایین‌ترین قیمت مربوط به منطقه ۱۴ اصفهان است.

مناطق 5 و 6 گران‌ترین محلات اصفهان/ فردا آغاز ثبت نام متقاضیان طرح جهش مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیر زاغیان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: تولید مسکن از وظایف وزارت راه و شهرسازی است و از طریق بازوهایی که در اختیار دارد اراضی را در قالب طرح‌ها به مردم ارائه می‌کند.

سرپرست معاونت مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تا پایان سال ۱۳۹۹ تمام مسکن مهرهایی که دارای متقاضی بودند را به اتمام رساندیم، گفت: با مذاکراتی که با شورای عالی شده خواسته‌ایم که هر استان با توجه به نیاز‌های خودش یعنی فرهنگ ساکنین و اقلیم قانون‌گذاری شود، مقیاس ذهن افراد در شهرهای مختلف متفاوت است.

وی با بیان اینکه ثبت نام جهش تولید مسکن از فردا آغاز می‌شود، عنوان کرد:شاه کلید حل مشکل مسکن و تولید مسکن استفاده از بافت‌های فرسوده و توسعه درون‌زا است و این اتفاق با سیاست‌های جدید به خوبی قابل اجرا است چرا که اصفهان بالغ بر ۱۱ هزار هکتار بافت فرسوده دارد.

زاغیان اظهار داشت:برای وام ودیعه مسکن ۱۳۴ هزار نفر ثبت نام کردند که ۴۴ هزار نفر حائز شرایط بوده و ۱۶ هزار نفر وام را دریافت کرده‌اند، مابقی افرادی که وام را دریافت نکرده‌اند مدارکشان تکمیل نشده بوده و در صورت تکمیل پرداخت می‌گردد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مناطق ۵و ۶ بالاترین قیمت و پایین‌ترین قیمت مربوط به منطقه ۱۴ اصفهان است.

وی افزود:در حال حاضر بیشترین دلیل گرانی مسکن مربوط به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و مواد اولیه است، باید توجه داشت مسکن موضوعی بین بخشی است و حداقل کار اداره راه و شهرسازی غیر از سیاست‌گذاری، عرضه زمین به شهرها و جلوگیری از خام فروشی به سازندگان است، اما کاهش قیت مصالح ساختمانی با این وزارتخانه نیست.

زاغیان تصیح کرد: کمترین و البته خطرناک ترین عوارض خشکی زاینده رود فرونشست زمین است و اگر خشکی زاینده رود با همین شرایط ادامه یابد، اصفهان با تمدنی چند هزار ساله تا ۱۵ سال آینده به شهری متروکه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۱/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول