اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

احراز هویت یکی از شهدای آرمیده در دانشگاه صنعتی اصفهان/ روایت شگفتی‌های مهندس شهید شکرائیان

شهید حسین شکرائیان که به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۸۶ در دانشگاه صنعتی اصفهان دفن شده بود، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

احراز هویت یکی از شهدای آرمیده در دانشگاه صنعتی اصفهان/ روایت شگفتی‌های مهندس شهید شکرائیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شهید حسین شکرائیان که به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۸۶ در دانشگاه صنعتی اصفهان دفن شده بود، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید حسین شکرائیان، فرزند محمدحسن، متولد ۱۳۳۷، جمعی لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) از همدان به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۶۱ در عملیات مسلم‌بن‌عقیل(ع) در سومار به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. 

این شهید والامقام در زمان شهادت دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت بود و از قضا مزار پاک وی به دلیل عدم شناسایی بیش از ۱۴ سال و به صورت‌ گمنام محل انس دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

امشب، چهارشنبه ۵ آبان پس از گذشت ۳۹ سال چشم‌انتظاری، خبر شناسایی این شهید توسط محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک و جهان کشتی که پیش‌تر مدال طلای خود را به یکی از شهدای گمنام اهدا کرده بود، در حرم مطهر امام رضا(ع) به پدر و مادر شهید شکرائیان اطلاع داده شد و این خانواده از چشم‌انتظاری درآمدند.

طی این مراسم، مادر شهید شکرائیان، لوح تقدیری به محمدرضا گرایی اهدا کرد و در آن برای اهدای مدال طلای این قهرمان به یک شهید گمنام تشکر و قدردانی کرده و خبر افتخار ملبس شدن ایشان به لباس خادمی حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) را به وی داد.

بر همین اساس، جامعه دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد که همواره میزبانی از این شهدای والا مقام را مایه افتخار و مباهات خود و روشنگر مسیر علم و دانش دانشگاهیان می‌داند از احراز هویت این شهید والا مقام خرسند و شاکر است و در روزهای آتی آماده استقبال از خانواده گرانقدر این شهید والا مقام خواهد بود. 

به گزارش فارس، مراسم استقبال از خانواده معزز این شهید گران‌قدر ونیز آئین‌های مربوط به این رویداد بزرگ متعاقبا به اطلاع دانشگاهیان ارجمند و عموم هموطنان عزیز خواهد رسید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول