اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دانشنامه شهدای دانش آموز هنرستان ابوذر اصفهان رونمایی شد

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان از رونمایی دانشنامه ۱۲۸ شهید دانش‌آموز هنرستان ابوذر اصفهان خبر داد و گفت: هنرستان فنی ابوذر اصفهان بعد از دبیرستانی در شهرستان نجف‌آباد بیشترین تعداد شهید را به خود اختصاص داده است.

دانشنامه شهدای دانش آموز هنرستان ابوذر اصفهان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سرهنگ میثم ‌رجب‌پور، صبح امروز در آئین رونمایی از دانشنامه ۱۲۸ شهید دانش‌آموز هنرستان ابوذر اصفهان اظهار داشت: هنرستان فنی ابوذر اصفهان بعد از دبیرستانی در شهرستان نجف‌آباد بیشترین تعداد شهید را به خود اختصاص داده است.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۵ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز شهید است، ادامه داد: امروز علاوه بر این دانش‌نامه، درگاه اینترنتی «سر سفره شهدا»  مشتمل بر ۱۱ هزار و ۷۰۰ آلبوم از شهدای دانش‌آموز رونمایی شد.

وی اضافه کرد: تحقیق و جمع‌آوری این‌ آلبوم‌ها و زندگینامه شهدا، توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود.

رجب‌پور همچنین با اشاره به برنامه‌های روز بسیج دانش‌آموزی و روز دانش‌آموز، گفت: از ۸ تا ۱۳ آبان برنامه‌هایی چون تجلیل از ایثارگران و خانواده آن‌ها، تحلیل از دانش‌آموزان برتر کنکور و نخبه، برگزاری یادوراه‌های لاله‌های روشن و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با مدیران مناطق و روسای آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های این هفته است.  

همچنین حجت‌الاسلام سید محمدرضا علاءالدین نیز در این مراسم، گفت: برای هر شهید یک پرونده فرهنگی تشکیل شده و کلیه مدارک مربوط به شهدا در این پرونده‌ها مضبوط است.

مسؤول اسناد و انتشارات بنیاد شهید استان اصفهان با اشاره به ۵ هزار ۵۰۰ شهید دانش‌آموز استان اصفهان گفت:  در راستای تدوین کتب شهدا، آماده‌ایم تا این محتویات را در اختیار پژوهشگران قرار دهیم.

وی اضافه کرد: هدف ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان فرهنگ پیشرو است، زیرا اگر امروز شاهد پیشرفت و رشدی در دستاوردهای نظام اسلامی هستیم به واسطه شهدا است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول