اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فیلترینگ در طرح صیانت از کاربران فضای مجازی مطرح نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی را دیگر مصوبه طرح مهم کمیسیون فرهنگی مجلس برشمرد و تصریح کرد: بعضی گمان کردند که اینترنت می‌خواهد بسته یا محدود شود؛ در صورتی که این گونه نیست و هدف این طرح این است که فقط مدیریت پلتفرم‌ها را نظام باید دست بگیرد.

فیلترینگ در طرح صیانت از کاربران فضای مجازی مطرح نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی، رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه اظهار  داشت: یکی از توفیقی که‌ مجلس یازدهم پیدا‌ کرده این است که مصوباتی در خصوص بحث جمعیت و تحصیل ازدواج جوانان داشته است  و این موضوع بسیار حائز اهمیت است چرا که  جمعیت در حال از بین رفتن است و آینده خوبی از این لحاظ نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ازدواج جوانان به تعویق افتاده است و وقتی هم ازدواج می‌کنند بچه‌دار نمی‌شوند و تک فرزندی رواج یافته است که برای این موضوع باید تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شد که در این زمینه مجلس قانون جوانی جمعیت را به تصویب رساند و آن مصوبه در شورای نگهبان تأیید و برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

آقاتهران طرح حمایت از کاربران فضای مجازی را دیگر مصوبه طرح مهم کمیسیون فرهنگی مجلس برشمرد و تصریح کرد: در این موضوع حملات و هجمه‌های زیادی به مجلس و کمیسیون فرهنگی وارد شد و بعضی گمان کردند که اینترنت می‌خواهد بسته یا محدود شود؛ در صورتی که  این گونه نیست و هدف این طرح این است که فقط مدیریت پلتفرم‌ها را نظام باید دست بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: سبک زندگی ما را تقریبا غرب مدیریت می‌کند و این مدیریت باید به داخل و بر مبنای اسلامی و ایرانی بازگردد؛ ما به دنبال فیلتر کردن نیستیم و فقط مجلس می‌خواهد از کاربران فضای مجازی هستیم.

وی ادامه داد: کار بعدی  کمیسیون حمایت از شهرهای مختلف است که این در قالب سفر به آن‌ها اتفاق می‌افتد تا اعضای کمیسیون، مسائل فرهنگی را از نزدیک ببینند که این موضوع ابتدا از خراسان رصوی شروع شد، بعد از آن به چهارمحال و بختیاری سفر کردیم و با مردم صحبت و مشکلات بررسی شد و این هفته هم اصفهان میزبان کمیسیون فرهنگی بود.

آقاتهرانی با اشاره به دیدار خود با آیت‌الله ناصری، بیان داشت: ایشان روایتی را در آن جلسه گفتند، هر که با خدا باشد، خدا نیز با اوست و این بدان معناست که ما باید در زندگی خودمان نگاه کنیم که چقدر این موضوع آشکار است؛ در هر شغلی که داریم باید همین‌ها را برای خدا قرار دهیم و  ببینیم خدا از ما چه‌ می‌خواهد.

رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصلی هست که‌ کلید طلایی اخلاق است و تمام ادیان قبول دارند و تمام ائمه فرموده‌اند که وقتی با دیگری هستی، با او آن‌گونه باش که دوست داری او با تو آن‌گونه باشد و بر او نپسند آنچه را بر خود نمی‌پسندی.

وی در پایان گفت: این ایام ایام اصفهان است، شهدای محرم که در یک روز ۳۷۰ نفر شهید شدند و در یک هفته ۱۰۰۰ نفر شهید شدند از کهن دیار اصفهان بودند که این ارزش والای مردمان اصفهان را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول