اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برخورد با موتورسیکلت‌های دودزا در دستور کار پلیس راهور اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه موتورسیکلت‌های دودزا 6 برابر بیشتر از خودروها آلودگی ایجاد می‌کنند برخورد قانونی با این گونه موتورسیکلت‌ها را در دستور کار جدی این پلیس عنوان کرد.

برخورد با موتورسیکلت‌های دودزا در دستور کار پلیس راهور اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: موتورسیکلت های دودزا 6 برابر بیشتر از خودروها آلودگی ایجاد می‌کنند و از طرفی گاز منوکسید کربنی که از اگزوز موتورسیکلت‌ها خارج می‌شود هم خطرناک است.

وی در خصوص برخورد ماموران پلیس راهور با موتورسیکلت های دودزا گفت: برخورد با این گونه موتورسیکلت ها در دستور کار جدی پلیس راهور است و قطعاً اگر توسط ماموران مشاهده شوند با راکبان آنها برخورد قانونی صورت می گیرد.

محمدی تصریح کرد: در 8 ماهه سال جاری یک هزار و 163 دستگاه موتورسیکلت به علت تخلفات گوناگون همچون ایجاد آلودگی صوتی، حرکت به صورت خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز، نداشتن پلاک، نداشتن گواهینامه و عدم استفاده راکبان از کلاه ایمنی بوده و بخشی ازاین موتورسیکلت‌ها هم به علت دودزا بودن توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طبق ائین نامه‌ای خرداد ماه امسال به تصویب هیأت وزیران رسید شاخص سن مرز فرسودگی انواع موتورسیکلت‌های بنزینی – انژکتوری 6 سال و بنزینی – کاربراتوری 5 سال است گفت: این درحالی است که باید گفت تعداد زیادی از موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهرها تردد می‌کنند در سن فرسودگی قرار دارند و هیچ اقدامی برای اسقاط و جایگزینی آنها با موتورسیکلت‌های جدید صورت نگرفته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: طبق قانون تعداد مراجعه به معاینه فنی موتورسیکلت‌ها 2 مرتبه در سال یعنی هر 6 ماه یک بار است در حالی که در استان اصفهان یک مرکز معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها وجود ندارد و بایستی مسؤولان شهری در این خصوص اقدام لازمی انجام دهند.

محمدی تصریح کرد: علاوه بر این براساس همین آیین نامه تردد انواع موتورسیکلت های بنزینی که سیستم سوخت رسانی کاربراتوری دارند در شهرهای با اولویت آلایندگی از ابتدای سال 1401 ممنوع است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: در حال حاضر استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که بیشترین تردد موتورسیکلت را در هسته مرکزی شهرها دارد و با تولید و جایگزین کردن موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی می‌توان تاثیر بسیار زیادی در کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی و دیگر آسیب‌هایی که این وسیله نقلیه دارد ایجاد کرد ضمن اینکه می‌توان جلوی جان باختگان راکبان این وسیله نقلیه که به دلیل سرعت زیاد صورت می‌گیرد را هم گرفت.

وی اظهار داشت: این پلیس را راستای احترام به حقوق شهروندان تلاش زیادی در زمینه حمایت از تولید کنندگان موتورسیکلت‌های برقی کرد و اولین نهادی بود که به منظور فرهنگ‌سازی از این موتورسیکلت‌ها در مامویت‌های خود استفاده کرد.

محمدی با بیان اینکه بسیاری از موتورسواران مدعی هستند که از موتورسیکلت به عنوان وسیله‌ای برای امرار معاش خود استفاده می‌کنند، گفت: پلیس هم تا حد امکان و تاجایی که قانون اجازه دهد با این افراد مدارا کرده و می‌کند اما توصیه ما این است که برای احترام به حقوق دیگر شهروندانی که حق دارند از هوای پاک استفاده کنند هرچه زودتر نسبت به تعویض موتورسیکلت خود اقدام کرده و قوانین مربوط به تردد با این وسیله نقلیه را نیز رعایت کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول