اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روایتی جدید از مجاهدت‌ مدافعان جبهه سلامت/ مستند «مسیر رستگاری» در اصفهان رونمایی شد

فیلم مستند «مسیر رستگاری» با موضوع مجاهدت‌های استاد محمد رستگاری از مدافعان جبهه سلامت در اصفهان رونمایی شد.

روایتی جدید از مجاهدت‌ مدافعان جبهه سلامت/ مستند «مسیر رستگاری»  در اصفهان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در راستای تاسی به سفارش اخیر رهبر معظم انقلاب، در دیدار با جمعی از پرستاران و خانواده شهدای سلامت در روز پرستار مبنی بر ورود هنرمندان به عرصه تولید آثار  هنری و انعکاس مجاهدت‌های مدافعان جبهه سلامت و تلاش‌های بی بدیل کادر درمان به‌ویژه پرستاران، جدیدترین محصول سازمان اوج با عنوان «مسیر رستگاری» در تالار اندیشه دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این اثر که با حضور جمعی از فعالان کادر درمان، مدیران، اساتید هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشکده پرستاری و مامایی اصفهان برگزار شد از استاد محمد رستگاری به پاس یک عمر فعالیت مستمر در درمان بیماران و مجروحان جنگی تجلیل شد.

 

در این آیین حیدری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن اشاره به خدمات ارزنده استاد رستگاری گفت: نقش پرستاران و جایگاهشان باید به مردم شناخته شود و در عین حال که به دنبال مطالبات مالی پرستاران و کادر درمان هستیم باید به دنبال مطالبات فرهنگی و اجتماعی هم باشیم.

در ادامه این مراسم، بهرامی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی اصفهان ضمن تشکر از سازمان هنری رسانه ای اوج به‌دلیل تولید مستندی از یک پرستار ارزشمند خاطر نشان کرد: استاد رستگاری از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس و دفاع سلامت هستند و حضور ارزشمندشان باعث افتخار است.

به شاگردی استاد رستگاری افتخار می‌کنم

صفازاده مدیر نظام پرستاری استان اصفهان از دیگر سخنرانان مراسم بود که بیان داشت: افتخار می‌کنم که یکی از شاگردان استاد رستگاری هستم و امیدوارم با این گونه مراسم‌ها بیاموزیم کسانی که باعث رشد و شکوفایی‌مان می‌شوند و کمک می‌کنند که کادر درمان‌مان افراد توانمندتری در جامعه باشند را همیشه بیاد داشته باشیم و قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

 

سازمان اوج آماده به تصویر کشیدن مجاهدت کادر درمانی است

سید محمد طباطبایی رابط سازمان هنری رسانه‌ای اوج در استان اصفهان نیز گفت: به نمایندگی از سازمان اوج اعلام می‌کنم که سازمان اوج و همه هنرمندان دلسوز و جوان کشور آمادگی کامل دارند تا با به تصویر کشیدن مجاهدت‌های پرستاران و کادر درمان ، مردم عزیزمان را بیش از پیش قدردان زحمات این عزیزان گردانند.

محمد رستگاری،استاد دانشگاه نیز در این مراسم طی سخنانی بیان داشت: هر چه کردم برای تجلیل و تقدیر و تشویق کسی به جز خدای متعال نبوده و نیست؛ اولین بار با همرزمانمان اورژانس‌های در خط را طراحی کردیم که این اورژانس‌ها برای اولین بار در عملیات محرم استفاده شد و ۳ کیلومتر از خط مقدم جلوتر بود.

وی گفت : منطقه موسیان جایی بود که کاملا در تیررس دشمن بود و از همه طرف دشمن مسلط بود؛ شبانه در کنار شهر موسیان اورژانس ایجاد کردیم در حالی که وقتی شبانه به جاده موسیان می‌رسیدیم بارانی از خمپاره‌های دشمن بر سرمان می‌ریخت.

رستگاری در خاتمه سخنان اظهار داشت: اگر فلورانس نایتینگل به عنوان نماد پرستاری در جهان شناخته شده است در یک جنگ به سربازان خدمت کرده اما الگوی ما حضرت زینب(س) است که با فداکاری،‌هایش به تمام بشریت در طول زمان خدمت کرده است.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از استاد محمد رستگاری پوستر فیلم مستند «مسیر رستگاری» توسط حاضران امضا و به استاد رستگاری اهدا شد.

مستند «مسیر رستگاری» به تهیه کنندگی احمد شفیعی و کارگردانی مجتبی خیام الحسینی به یک عمر مجاهدت استاد محمد رستگاری، پرستاری که مجاهدت‌هایش از دوران دفاع مقدس آغاز و تا ایام دفاع از سلامت ادامه داشته می‌پردازد که تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

/انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول