اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ماجرای نجات شهروند گرفتار در برف توسط مامور پلیس نجف‌آباد

چند روز پیش مسافری که با خودرو شخصی از نهاوند به سمت اصفهان می‌رفت در محور داران به نجف‌آباد دچار برف شدید و خستگی راه می‌شود که پلیس وظیفه‌شناس جانش را نجات می‌دهد.

ماجرای نجات شهروند گرفتار در برف توسط مامور پلیس نجف‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، از نیمه شب گذشته بود که غیاثی تصمیم به حرکت و ادامه مسیر می‌گیرد اما هر چه تلاش می‌کند ماشین ال نود حرکت نمی‌کند و این تلاش‌ها باعث فرو رفتن بیشتر در گِل می‌گردد.

وی به کنار جاده می‌آید و با دیدن نور چراغ خوردویی با چراغ‌قوه گوشی خود علامت می‌دهد و درخواست کمک می‌کند.

مرتضی گوردزی جوان ۳۰ ساله و مامور پلیس‌راه نجف‌آباد که از داران محل سکونتش به سمت محل کارش می‌رفت وی را می‌بیند و حس انسان‌دوستی‌اش باعث می‌شود بایستد تا شاید بتواند کمکی انجام دهد.

مامور وظیفه‌شناس پلیس‌راه نجف‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نجف‌آباد ابراز داشت: در آن شب برفی وقتی نور را از دور دیدم حدس زدم که ماشینی خراب شده و نیاز به کمک دارد، در نزدیکی آن محل سکوی ایست پلیس بود و برای همین آنجا را خوب می‌شناختم. ایستادم و دیدم که راننده بجای ایستادن در سکو کمی جلوتر ایستاده و همین باعث گیر کردن در گل و یخ‌زدگی لاستیک‌ها شده بود.

وی در ادامه افزود: هوا خیلی سرد بود اول سعی کردیم با هُل دادن ماشین را خارج کنیم که نشد و من هم به علت عوض کردن ماشینم ابزار چندانی نداشتم جز یک طناب که خیلی هم مقاوم نبود. نمی‌خواستم ماشین من هم در گل گیر کند برای همین دور زدم و جلوی ماشین را نزدیک ال نود کرده و طناب رابستم که با حرکت اول پاره شد.

گودزری گفت: راننده تلاش زیادی کرده بود و ماشین تا گیربکس در گل فرو رفته بود، از طرفی هم چون بنزین زیادی نداشت نمی‌توانست تا صبح از بخاری ماشین استفاده کند تا کمک برسد. مجبور شدم در هوای سردی که حدود ۶ درجه زیر صفر بود با دست و بدون هیچ وسیله‌ای بخشی از گل‌ها را از زیر ماشینش بیرون بکشم و دوباره طناب را ببندم. با تلاش زیاد بالاخره موفق شدیم ماشین را بیرون بکشیم.

وی گفت: وظیفه انسانی به همه ما حکم می‌کند که اگر کسی نیاز به کمک داشت کمکش کنیم من هم مستثنی نیستم، دیدم اگر ایشان تا صبح بماند ممکن است در سرمای منفی ۱۰ درجه نزدیک صبح جانش را از دست بدهد.

گودرزی در پایان از شهروندان خواست که در شرایط بد جوی از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت نیاز حتما وسایل ایمنی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند تا در شرایط بحرانی بتوانند جان خود را نجات دهند.

انتهای پیام/63109/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول