اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بازتولید معارف دینی با ادبیات جدید ضروری است

نماینده ادوار مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بهره‌ گرفتن از امکانات، فناوری‌ها و ادبیات جدید در تبلیغات دینی و مقابله با جنگ نرم دشمن، گفت: بازتولید معارف دینی با ادبیات جدید ضروری است.

بازتولید معارف دینی با ادبیات جدید ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده ادوار مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در محفل انس روحانیون بازنشسته سپاه اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای روحانیون بازنشسته، اظهار داشت: لازم است از این ظرفیت در پاسخ به شبهات و سوالات، بصیرت آفرینی و ارتقای معرفت جامعه استفاده شود.

وی ادامه داد: روحانیون بازنشسته ناگفته‌های بسیاری دارند و برای اعتلای این انقلاب از جان و مال و آبروی خود مایه گذاشته و سرمایه‌هایی برای انقلاب هستند.

سالک افزود: رسالت امروز ما شناسایی جایگاه خود و همچنین برنامه‌ریزی برای تسریع در حرکت ارتقایی انقلاب اسلامی است.

سالک عنوان کرد: امروز دشمن از طریق جنگ نظامی با ما مواجهه ندارد بلکه جبهه دیگری در عرصه‌های تبلیغاتی، رسانه‌ای، جنگ نرم و جنگ اقتصادی بر ما گشوده است.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز اکتفا به محتوای سنتی کفایت نمی‌کند بلکه باید در قالب ادبیات جدید به نسل‌های جدید منتقل شود زیرا در مقابل دشمنی هستیم که متکی بر فناوری پیشرفته روز بر ما هجمه کرده است.

بهره‌گیری از ظرفیت‌ها مانع تبدیل آن به تهدید می‌شود

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان جامعه تشنه معارف اهل بیت (ع) هستند، تاکید کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها مانع تبدیل آن به تهدید می‌شود و لذا لازم است با ژرف‌نگری در معارف دینی زمینه استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه‌های دینی فراهم شود.

وی با بیان اینکه کلید بصیرت، ژرف نگری در معارف دین است، ادامه داد: بیش از ۴۵۰ اصل سیاسی و ۲۶۵ آیه در خصوص جنگ روانی در قرآن است که بهره‌گیری از این اصول و آیات می‌تواند در تعمیق باورها و رفتار دینی جامعه موثر باشد.

سالک تصریح کرد: قرآن و عترت، رهبری و مردم سه رکن پیروی انقلاب اسلامی است و لازم است در تداوم انقلاب نیز این سه رکن حفظ شود و این در حالی است که دشمن به دنبال جدا کردن این سه رکن یا حذف آن‌ها در جامعه است.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت روضه های خانگی، تاکید کرد: جریانات انحرافی بسیاری در جامعه فعالیت می‌کنند و شبکه اطلاع‌رسانی منظمی برای تحقق اهداف خود ایجاد کرده‌اند و لازم است روحانیت ولایی و انقلابی نیز با هوشیاری و انسجام حرکت تبیینی را در جامعه دنبال کنند.

کنگره شهدای طلبه و روحانی سراسر کشور به صورت متمرکز برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام رحمت‌اله صادقی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) نیز در این محفل با اشاره به برگزاری کنگره چهار هزار شهید طلبه و روحانی در سطح کشور، اظهار داشت: کنگره شهدای طلبه و روحانی سراسر کشور به صورت متمرکز با پیام رهبر معظم انقلاب برای اولین بار در اسفندماه در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای زمینه‌سازی برای این کنگره، فضاسازی در شهرهای مختلف و پنج پیش کنگره از ۲۳ بهمن‌ماه در استان‌های مختلف از جمله اصفهان برگزار می‌شود.

صادقی عنوان کرد: پیش کنگره استان اصفهان ۲۵ بهمن با سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالنوری و همچنین سخنرانی یکی از فرماندهان ارشد سپاه در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) خاطر نشان کرد: در حاشیه کنگره شهدای طلبه و روحانی در قم، نمایشگاه از فعالیت‌های طلاب و روحانیون در سال‌های دفاع مقدس و همچنین اقدامات جهادی طلاب در مواجهه با بیماری کرونا، حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله و امثال آن دایر خواهد شد که ۲ غرفه آن به استان اصفهان اختصاص دارد.

وی با اشاره به شهادت قریب ۶۰۰ نفر از طلاب و روحانیون استان اصفهان در سال‌های دفاع مقدس، افزود: استان اصفهان دارای بیشترین تعداد طلبه و روحانی شهید در سطح کشور است.

صادقی با اشاره به ضرورت سرکشی از خانواده شهدای طلبه و روحانی استان، اضافه کرد: در همین راستا برنامه‌ریزی شده است قبل از برگزاری کنگره از تمامی خانواده شهدای طلبه و روحانی استان سرکشی خواهد شد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، قرائت مستمر و انس همیشگی با قرآن، دائم‌الوضو بودن، قلت طعام و سخن، محاسبه نفس، مراقبه، رعایت ادب در برابر خدا و اولیای الهی، بزرگان دین و والدین، پرهیز از توجه به دنیا، تهجد و شب زنده‌داری، دائم‌الذکر بودن، همت بالا، ریاضت علمی و عملی در اموری که انسان را به خدا نزدیک می‌کند و توبه را از مهمترین توصیه‌های آیت‌الله حسن زاده به طلاب و روحانیون برشمرد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول