اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بانوی تیرانداز اصفهانی: برای اولین‌بار در یک سال ۲ مدال جهانی کسب کردم

بانوی تیرانداز اصفهانی در گفت‌وگوی عیدانه از موفقیت‌های سال گذشته و برنامه‌هایش در سال جدید سخن گفت.

بانوی تیرانداز اصفهانی: برای اولین‌بار در یک سال ۲ مدال جهانی کسب کردم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، گلنوش سبقت‌الهی بانوی تیرانداز باتجربه اصفهانی است که در سال‌های اخیر افتخارات زیادی را برای کشورمان به دست آورده و سابقه حضور در المپیک ۲۰۱۸ را نیز در کارنامه دارد.

سبقت‌الهی در سال گذشته ابتدا در مسابقات جهانی هند در قالب تیم میکس به مدال نقره دست پیدا کرد؛ این بانوی تیرانداز در مسابقات جهانی کرواسی نیز مدال برنز میکس تیمی را به گردن آویخت.

همین افتخارآفرینی گلنوش سبقت‌الهی در مسابقات جهانی سبب شد گفت‌وگویی را با این بانوی تیرانداز اصفهانی انجام دهیم که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید.

فارس: در سال گذشته در چه مسابقاتی شرکت کردید؟ 

سبقت‌الهی: در فروردین‌‌ماه مسابقات جهانی هند و در خردادماه مسابقات قهرمانی جهان کرواسی را داشتیم و خودم‌ برای نخستین‌ بار در یک سال ۲ مدال جهانی کسب کردم.

فارس: از عملکرد خودتان راضی بودید؟ 

سبقت‌الهی: در قهرمانی جهان کرواسی توانستم رکورد تفنگ بادی برون‌مرزی را با ۵۸۶ امتیاز ارتقا دهم، البته می‌توانستم خیلی بهتر نیز عمل کنم اما همیشه تمام تلاشم‌ را برای تمرین و مسابقه می‌گذارم.

فارس: برنامه و اهدافتان برای سال جدید چیست؟

سبقت‌الهی: برای سال آینده مسابقات مهم بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و بلافاصله بعد از آن مسابقات کسب سهمیه المپیک برای رشته تیراندازی شروع می‌شود؛ همه تلاش ورزشکاران و کادر فنی این است که برای مسابقات پیش رو آماده شویم.

فارس: پیش‌بینی می‌کنید در مسابقات بازی‌های آسیایی مدال کسب کنید؟

سبقت‌الهی: امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد،‌ تیراندازی رشته‌ای غیرقابل پیش‌بینی است زیرا به دهم امتیاز وابسته است اما بازیکنان تمام تلاش خود را انجام می‌دهند.

فارس: وضعیت تیراندازی کشور چطور است؟

سبقت‌الهی: رئیس هیأت تیراندازی اصفهان به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدند‌،‌ امیدوارم مهمات بیشتری داشته باشیم و بتوانیم از تجهیزات به‌روز‌تری استفاده کنیم.

فارس: در نوروز اولین جایی که می‌روید کجاست؟ 

سبقت‌الهی: همیشه در نوروز ابتدا به بزرگ‌ترهای فامیل سر می‌زنیم و خیلی خوب است که بزرگتر‌ها همه را مانند ریشه دور یکدیگر جمع می‌کنند البته سال تحویل سال گذشته در خط مسابقه در هند بودم برخلاف سال‌های قبل که کنار خانواده بودم.

فارس: دعایتان موقع تحویل سال چه بود؟

سبقت‌الهی: برای همه هموطنان و خانواده‌ام دعا کردم سال پربرکت، باآرامش و بدون استرس در پیش داشته باشند؛ امیدوارم صادقانه در کنار یکدیگر باشیم و با یکدیگر مهربان‌تر باشیم.

فارس: از کدام رسم و رسوم نوروز بیشتر خوشتان می‌آید؟

سبقت‌الهی: رسم عیدی دادن به بچه‌ها را خیلی دوست دارم زیرا باعث ایجاد خاطره خوش در ذهن بچه‌ها می‌شود و وقتی اسم نوروز می‌آید حال خوشی نسبت به نوروز خواهند داشت.

فارس: کدام سین هفت‌سین را بیشتر دوست دارید؟

سبقت‌الهی: سنبل را در هفت‌سین دوست دارم زیرا آمدن بهار را به خاطر انسان می‌اندازد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول